segt umbuntu

ricky

segt umbuntu

Inlägg av ricky »

hej
skaffade ubuntu igår och har inte så mycket koll.

aja. jag tycker det går lite väl segt hackar o verkart trött.

innan hade jag windiws xp utan nåra större problem med mycke program och så. och vad jag väntade mig var att det här skulle flyta på ännu bättre.
prövede med live cd i386 verkade bra och installerade. men nu hoppar processorn mellan typ 100 och 40 hela tiden och verkar jättetungt för datorn.
Har installerat uppdateringar, vlc och och håller på o kämpar med nvidia-glx för att få upp skärmupplösningen och kunna koppla till tv'n.

hårddisken vill inte visa utrymme i filbläddraren heller, det står bara "..." men jag kan gå in i diskhanteraren och se hur stor och hur mycket som finns kvar.

tror jag har nåt med
256 i minne
1,2 el 2,0 i processor kanske???
+ NV18 [GeForce4 MX 4000 AGP 8x] alltså, grafik kort med 128 i minne tror jag...
försöker läsa men står mest "unknown" i enhetshanteraren.
(jag vet att det inte är nån superdator, men det borde väll flyta på?)

som sagt ny o van med xp, men det känns att nåt inte är som de ska.
vet någon vad eller har nån synpunkt skulle jag va tacksam

shouba douba!
Okänd

segt umbuntu

Inlägg av Okänd »

Hej jag har en dator på 2.6Ghz och 500Mb Ram och när man installerade Ubuntu 6.10 edge så laggade det som tusan till en början med kollade i terminalem med kommandot ( top ) såg att beagle och beagle helper åt upp all cpu kraft läste om det på http://www.ubuntuforums.org/ och de rådde mig att vänta några dagar så beagle indexerade alla filer klart i ubuntu eller så att jag avinstallerade det i synaptic så jag avinstallerade beagle och tusan vad bra det blev datorn blev som ny pigg igen.

Roger
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"