Visa upp ditt skrivbord - (Hardy Heron)

tweeek

Re: Visa upp ditt skrivbord - (Hardy Heron)

Inlägg av tweeek »

2008-06-01-204202_1024x768_scrot.png
2008-06-01-204202_1024x768_scrot.png (200.05 KiB) Visad 4684 gånger
(Blurrade mitt namn i terminalen)

Skrivbordsmiljö/Fönsterhanterare: GNOME/Metacity
Tema: ubuntustudio-theme - Klicka på länken för att installera
Bakgrundsbild: Kore
Ikontema: ubuntustudio-icon-theme - Klicka på länken för att installera. (Mitt egna ikonset har jag modifierat lite och ändrat Ubuntu Studioikonen till den vanliga Ubuntuikonen, annars är det samma)
SkogsTrollet

Inlägg av SkogsTrollet »

Bild

Skrivbordsmiljö/Fönsterhanterare: Gnome
Tema: Mac4lin
Bakgrundsbild: Think Linux
Ikontema: Mac4lin

Vad kan man säga. varit sugen på att köra Mac OSX :D
Användarvisningsbild
qix
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av qix »

Bild

Skrivbordsmiljö/Fönsterhanterare: Openbox
Bakgrundsbild: http://fc05.deviantart.com/fs26/f/2008/ ... apd00r.png
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Bild

GTK & Metacity: Kupo
Ikoner: Si
Väggpapper: Big And Cool
Program: Conky och Screenlets
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Prometheus
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Prometheus »

Bild

Ganska ren Ubuntu installation med lite ändrade tema, ikoner och bakgrund.
Tema: Clearlooks
Ikoner: Tangerine (några ändrade individuellt också).
Bakgrund: Isolette V
/ Mattias från designbilder.se
look2

Inlägg av look2 »

Måste bara fråga. Alla ni som använder conky och andra grejer som visar systeminformation på skrivbordet... Varför?
Körde så ett tag, men vad är egentligen den praktiska nyttan? Tyckte att det tog upp för mycket värdefull yta på skrivbordet och
man tittade ju aldrig på infon iallafall. Dessutom var det väldigt svårt att få det snyggt. Antingen så tog det upp för mycket plats, eller så blev grafiken så liten att man knappt såg den. Men ni kanske ha såpass stora skärmar så att det få plats? Själv har jag bara en 13" skärm i min laptop och där så passar det inget vidare alls :(
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

look2 skrev:Måste bara fråga. Alla ni som använder conky och andra grejer som visar systeminformation på skrivbordet... Varför?
Körde så ett tag, men vad är egentligen den praktiska nyttan? Tyckte att det tog upp för mycket värdefull yta på skrivbordet och
man tittade ju aldrig på infon iallafall. Dessutom var det väldigt svårt att få det snyggt. Antingen så tog det upp för mycket plats, eller så blev grafiken så liten att man knappt såg den. Men ni kanske ha såpass stora skärmar så att det få plats? Själv har jag bara en 13" skärm i min laptop och där så passar det inget vidare alls :(
Bild

Jag har en liten Conky konfiguration som visar det nödvändigaste. Trycker jag på F9 tonas skärmen ner och ett par widgets uppenbarar sig.
look2

Inlägg av look2 »

Hund skrev:
look2 skrev:Måste bara fråga.....
Bild

Jag har en liten Conky konfiguration som visar det nödvändigaste. Trycker jag på F9 tonas skärmen ner och ett par widgets uppenbarar sig.
Det var ju lite lagom diskret... Men egentligen, tittar du på det? Har du nån nytta av informationen? Eller är det bara för att det är "tufft" och att man kan göra det? :P
Hade förut lite info på skrivbordet, men tyckte att det inte gav så mycket. Man kunnde starta det om det kom nån kompis som man skulle imponera på eller liknande, men i dagligt använda så tyckte jag att det var ganska meningslöst.
Användarvisningsbild
kollektivist
Kontakt:

Inlägg av kollektivist »

Jag loggas ut ibland när ramminnet blir för högt, och därför är det bra att veta hur mycket det är på, samma sak med processorn.

Vad gäller tid och datum är det smidigt, samma sak med den musiken som spelas så att man slipper byta skrivbord för att komma till musikspelaren. Mer använder inte jag...
Användarvisningsbild
qix

Inlägg av qix »

Jag tycker absolut att det är nödvändigt, framförallt eftersom mitt desktop ser ut så här:

Bild

dvs, inga jävla paneler med klockor och onödigt skräp, detta är mycket smidigare. Att visa vad man har för processor och grafikkort och så vidare känns ju dock ganska onödigt då det inte brukar ändras så mycket under körning...
Bananrepublik

Inlägg av Bananrepublik »

look2 skrev:Måste bara fråga. Alla ni som använder conky och andra grejer som visar systeminformation på skrivbordet... Varför?
För att jag vill kunna hålla koll på batteriet samt temperatur i min bärbara. Hellre lite text än en massa blaffiga widgetar och ikoner.

Däremot visar den en del onödig info som jag inte direkt behöver. Har inte orkat plocka bort dom raderna i configen bara. Men jag tycker överlag att det är praktiskt att kolla diskutrymme, ram-användning och så vidare genom att snegla på skrivbordet.
Tyckte att det tog upp för mycket värdefull yta på skrivbordet och
man tittade ju aldrig på infon iallafall.
Jag använder inte ikoner på skrivbordet så för mig finns det ingen plats som conky konkurrerar om.
Dessutom var det väldigt svårt att få det snyggt.
Jag kör nästan med default inställningarna som följer med conky, bara ändrat några få saker.
Antingen så tog det upp för mycket plats, eller så blev grafiken så liten att man knappt såg den. Men ni kanske ha såpass stora skärmar så att det få plats? Själv har jag bara en 13" skärm i min laptop och där så passar det inget vidare alls :(
12"
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

look2 skrev:Det var ju lite lagom diskret... Men egentligen, tittar du på det? Har du nån nytta av informationen? Eller är det bara för att det är "tufft" och att man kan göra det? :P
Hade förut lite info på skrivbordet, men tyckte att det inte gav så mycket. Man kunnde starta det om det kom nån kompis som man skulle imponera på eller liknande, men i dagligt använda så tyckte jag att det var ganska meningslöst.
Om jag velade ha en konfiguration för att det skulle se bra ut skulle den vara mkt större och ha mer info. Min är som sagt så liten som jag kunde få den och den visar uptiden, hur mkt min propp jobbar, aktuellt primär- och sekundärminne som används, samt tempen på proppen och grafikkortet. Jag har dagligen nytta av min konfiguration. :)
Användarvisningsbild
Giisen
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Giisen »

Skärmbild 2.gif
Skärmbild 2.gif (120.07 KiB) Visad 4445 gånger
:P

Skrivbordsmiljö/Fönsterhanterare: Compiz
Tema: Glossy P (tror jag)
Bakgrundsbild: Sunsetbliss II
Ikontema: Glossy P (tror jag)
Program: AWN
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Bild

GTK & Metacity: Leotard av mig.
Ikoner: GNOME-Brave
Väggpapper: CRWS
Program: Screenlets
Användarvisningsbild
Prometheus
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av Prometheus »

Mina bakgrunder finns förresten som CC på <a class="postlink" href="http://www.retrofoto.se/wallpapers">www ... lpapers</a>, fyller på med bilder varefter. Sugen på att bygga ett svart ljustält också så jag kan göra mörka varianter.
/ Mattias från designbilder.se
Användarvisningsbild
cupe

Inlägg av cupe »

Bild
Användarvisningsbild
kollektivist
Kontakt:

Inlägg av kollektivist »

cupe: j, minimalistiskt och fint!

vad använder du för gtk-tema till det (antar att du använder gimp, webbläsare mfl program), och vad är det för mediaspelare? :O
Användarvisningsbild
cupe

Inlägg av cupe »

kollektivist skrev:cupe: j, minimalistiskt och fint!

vad använder du för gtk-tema till det (antar att du använder gimp, webbläsare mfl program), och vad är det för mediaspelare? :O
:)

Nu ska vi se här. GTK-tema? Hm. Jag använder ett egenhändigt ihopmeckat tema till openbox.. Det kanske inte är det du menar?

Mediaspelaren är faktiskt inte mplayer, utan vlc.
Användarvisningsbild
kollektivist
Kontakt:

Inlägg av kollektivist »

Näe, gtk-temat är det till gnome, t.ex som visar hur vlc, gimp eller epiphany ser ut. Openboxtemat är ju bara ramen runt programmen, och den verkar vara i samma färg som bakgrunden.

Men hur fick du VLC att bli så litet? :O
Användarvisningsbild
cupe

Inlägg av cupe »

kollektivist skrev:Näe, gtk-temat är det till gnome, t.ex som visar hur vlc, gimp eller epiphany ser ut. Openboxtemat är ju bara ramen runt programmen, och den verkar vara i samma färg som bakgrunden.

Men hur fick du VLC att bli så litet? :O
Men, jag använder inte gnome... Har fan inte greppat exakt vad GTK-tema är för något, någon som orkar förklara lite snabbt? ???

Hur som helst, vlc körs med ncurses interface som i dumpen är avstängt så att endast videoutmatningen visas.
Skriv svar

Återgå till "Skrivbordet - inaktuell"