Hej
Har använt Ubuntu sedan 8.04 släpptes och är nöjd med i princip allt men en sak har på sistone fått mig till att längta tillbaka till mitt gamla operativsystem en del. Jag har nämligen fått upp ögonen för spelet Mass Effect, och det funkar helt enkelt inte under Wine (för nytt kanske?).
I alla fall så vill jag gärna kunna spela detta spel och då funderade jag på att installera om Vista igen men eftersom att jag har en hel del filer på min Ubuntu partition samt är nöjd med Ubuntu annars så vill jag inte gärna förstöra Ubuntu Partitionen.
Skulle behöva all hjälp jag kan få med detta åtagande då jag försökt en del själv men strandat då guiderna på nätet uppmanat mig att kopiera inställningarna för Grub genom att skriva in "sudo gedit /boot/grub/menu.lst. i terminalen och kopiera innehållet. Problemet är att jag får upp en ruta men den är tom...
Utöver detta initiala problem så tror jag inte att jag hade klarat de andra instruktionerna heller då de verkade ganska avancerade.
All hjälp uppskattas och om det finns något enklare alternativ till dual boot eller om någon har fått Mass Effect att fungera under Ubuntu/Wine så ta gärna upp det med.
/Setesh
Hur får man igång en dual boot med Ubuntu 8.04 och Vista?
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Hur får man igång en dual boot med Ubuntu 8.04 och Vista?
1. Det finns något som heter Cedega som WoW-folk nyttjar med fördel..kan ej verifiera det personligen
2. Wine har precis kommit ut med 1.04 rc , du kanske kör fortfarande med 0.9.59 ?
3.VM-Ware och Virtual Box OSE finns ju också - kräver dock att man är lite händig..
2. Wine har precis kommit ut med 1.04 rc , du kanske kör fortfarande med 0.9.59 ?
3.VM-Ware och Virtual Box OSE finns ju också - kräver dock att man är lite händig..
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Hur får man igång en dual boot med Ubuntu 8.04 och Vista?
När det gäller spel så är virtualisering att glömma, kommer aldrig fungera att spela.Ulsak skrev:3.VM-Ware och Virtual Box OSE finns ju också - kräver dock att man är lite händig..