Jag ser det lite så också, så länge dom levererar bra drivrutiner så skall man egentligen inte klaga - dom har väl sagt att helt öppna drivare skulle avslöja teknisk info för konkurrenterna, det har jag förståelse för - jag gillar ju som sagt konkurrens... Sen har jag också förståelse för dom som jobbar hårt för FOSS, att all kod skall vara fri & öppen, men då kanske vi får hoppas på den öppna grafikkortsstandarden som det jobbas på, där både hård- och mjukvara är öppen... Blir den tillräckligt bra så kanske Nvidia & ATI får en annan syn på saken vad gäller öppna drivare.ZX Spectrum skrev:Sen har jag liten annan åsikt om Nvidia/ATI. Om det kommer ett fritt alternativ så är det helt ok men inte nödvändigt om ATI och Nvidia fixar bra drivrutiner.
Jag ser drivrutiner som hårdvara som följer med vid köpet oavsett om det är grafikkort eller något annat. Gäller att trycka på så att hårdvarutillverkarna fixar drivrutiner så det inte blir så mycket bekymmer. Möjligt att detta är fel synsätt men, men...