Reklam för andra distros

Diskussion gällande forumet
Användarvisningsbild
Mekaniserad Apelsin
Hedersmedlem
Kontakt:

Re: Reklam för andra distros

Inlägg av Mekaniserad Apelsin »

Kan vi inte flytta ut den här typen av diskussioner till "forum" eller liknande, det här är väl typexpempel på vad för diskussioner som ska ske öppet, vad för inriktning forumet bör ha?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
KiviE
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av KiviE »

Mekaniserad Apelsin skrev:Kan vi inte flytta ut den här typen av diskussioner till "forum" eller liknande, det här är väl typexpempel på vad för diskussioner som ska ske öppet, vad för inriktning forumet bör ha?
Håller med så tråden är flyttad till forum.
tweeek

Inlägg av tweeek »

Jag håller med Urban Anjar i det han skriver här
urban_anjar skrev:Måttfullt och neutralt rapporterande av konkreta händelser kan nog de flesta acceptera: Nu har version XX av YYY kommit ut och innehåller bland annat NNNNNN. Mer infrmation på http://zzzz.aaaa.bb
Så ser en nyhet ut och ingen har något emot nyheter, i Nyhetskategorin.

Självklart ska man få informera om en distribution också, men det kan man göra på ett bra och informativt sätt. Att ta med fakta och information om distributionen är bättre än att bara skriva vad man själv tycker om den och hur bra den är i jämförelse med Ubuntu (i alla fall på ett Ubuntuforum).

Personligen tycker jag att det är kul att läsa om andra distributioner, vad de lägger fokus vid, vilka de är utformade för, vilka som använder de, hur de skiljer sig mot Ubuntu, etc.

Förslaget om förbud mot reklam om andra distributioner är jag lite kluven till. Jag tycker dock att det ska vara helt fritt fram att informera om andra distributioner, på ett bra sätt.
Skriv svar

Återgå till "Forum"