Ms är för dyra...
http://opensource.idg.se/2.1014/1.166620
Acer satsar på Linux
Re: Acer satsar på Linux
Det är kul att se att fler stora företag vågar satsa på annat nu för tiden. Detta var ju nästan en önskedröm när jag började med Linux förra året.. Det har gått väldigt fort. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Min erfarenhet är ett många av Acer's bärbara fungerar klockrent med Linux (iaf Ubuntu) direkt, typ trådlösa nätverk o.s.v... Najs om dom kommer med förinstallerat Linux. 

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
- maths57
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Var det inte Acer som dissade Vista och valde nedgraderingar till XP istället? De måste ju ha något OS i sina datorer. Blir det Ubuntu eller SUSE?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Min Acer fungerar utmärkt med GNU/Linux och uteslutande fria program. Multimediatangenter och hela härligheten fungerade out of the box. Det enda som krävde lite ofri firmware var det trådlösa men det hade fungerat fint om jag hade varit lite mer pragmatisk. Så jag rekommenderar gärna Acer till dom som funderar på att köpa en.
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Min Acer fungerar fint med Ubuntu, sånär som på det trådlösa, måste installera acer-acpi manuellt (finns inte i förråden) men sen går det som på räls 

http://www.idg.se/2.1085/1.166915
Det verkar som att Microsofts strikta regler för XP (Win XP är Vista-s största konkurrent) kommer kanske bli självmål.
Men om Acer kommer lyckas, det får vi se. Hoppas bara att Ubuntu projektet fattar att de måste utnyttja situationen.
Det verkar som att Microsofts strikta regler för XP (Win XP är Vista-s största konkurrent) kommer kanske bli självmål.
Men om Acer kommer lyckas, det får vi se. Hoppas bara att Ubuntu projektet fattar att de måste utnyttja situationen.