Alltså, att kritisera hur vi sköter vårt arbete är en sak, att säga att vi bara jamsar runt är kanske inte det bästa ordvalet men du har fortfarande inte kritiserat oss som personer utan vad vi gör eller kanske hur vi beter oss. Att däremot säga att någon är en jöns då har det helt plötsligt gått över till att handla om personen istället och det är inte acceptabelt.DimensionX skrev:Jag sa att ni bara velar runt och jamsar, det var kritik i stil med jönsar, eller pajaser. Förutsatt att man förstod budskapet i mitt inlägg.![]()
Förstår du mitt budskap med inlägget, varför jag talar om "konsekvens". Man måste vara konsekvent, det finns ingen "balansgång". Man agerar likadant oavsett vem som gör något. Är en sak inte okey i en tråd, så är det inte det i nästa heller.
Annars blir det förvirring och irritation.
Ska vi vara konsekventa på det sättet du tycker då får vi moderera bort precis allt och ingen får tycka någonting, för om du tänker efter hamnar även att kritisera åsikter i samma fack som att kritisera hur vi sköter vårt arbete.