skulle logga in på min kubuntu dator och efter att tryckt in lösen och enter så kommer inloggningssidan upp igen, trycker in lösen igen, men samma sak händer. Det går att logga in om man ändrar till console
Kan vara att något hände när jag gjorde några uppdateringar, det var det sista jag gjorde senast när datorn var igång
fel vid inloggningen
Re: fel vid inloggningen
är det någon som har något tips om vart man kan börja jag är helt borta
- mcNisse
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Det kan ju ha blivit fel i en konfigureringsfil. Men testa det enkla först...
När du har loggat in i konsolen. Skriv startx och se vad som händer. Du borde få ett felmeddelande.
När du har loggat in i konsolen. Skriv startx och se vad som händer. Du borde få ett felmeddelande.
tack så jättemycket för hjälpen, tycker om min linuxdator, det är därför som jag vill ha igång den
det stod rätt så mycket där, men det var ett ända stort error ex,
Errors for xserver to shut down FreeFontPath FPE "usr/share/front/x11/misc
error bad lenght in compatmap
warning type ONE LEVEL has 1 levelsbut has 2 symbols
går det att ta reda på vilken fil som det är fel på
det stod rätt så mycket där, men det var ett ända stort error ex,
Errors for xserver to shut down FreeFontPath FPE "usr/share/front/x11/misc
error bad lenght in compatmap
warning type ONE LEVEL has 1 levelsbut has 2 symbols
går det att ta reda på vilken fil som det är fel på
- mcNisse
Du skulle kunna testa att installera om X11-fonterna, efter som den klagar på dem.
Det här var inte så lätt, mina kunskaper om x11 är inget jag skryter om, men jag har kollat några wikisidor och liknande, men det står inte mycket om hur man installerar x11,bara massor massor och massor med historia och filosofi.
någon som vet mera om hur jag ska installera det än mig?står inget om det i wikin
någon som vet mera om hur jag ska installera det än mig?står inget om det i wikin
mcNisse skrev:Du skulle kunna testa att installera om X11-fonterna, efter som den klagar på dem.
- mcNisse
Logga in i konsolen.
Starta aptitude
sudo aptitude
Sedan söker du efter fontr mha /font. Du upprepar sökningen men n och bakåt med N. Varje font du vill installera om trycker du L på. Om du vill installera en font trycker du +. ? ger en hjälptext.
När du är klar trycker du g två gånger.
För att avsluta trycker du q.
Lycka till.
Starta aptitude
sudo aptitude
Sedan söker du efter fontr mha /font. Du upprepar sökningen men n och bakåt med N. Varje font du vill installera om trycker du L på. Om du vill installera en font trycker du +. ? ger en hjälptext.
När du är klar trycker du g två gånger.
För att avsluta trycker du q.
Lycka till.