Tänkte installera Ubuntu på min mors gamla FujitsuSiemens-dator som levererades med det "fashionabla" OS'et Windows Millenium.
Jag startar skivan och går igenom guiden enl. wikin. Rutan "Installerar systemet" kommer upp och där stannar stapeln på 15% när
den "Identifierar filsystem..."
Såg i forumet att det var någon som hade ett liknande problem och då var orsaken en USB/PS-2 mus.
Jag har själv testat att koppla den på båda sätt till datorn med samma resultat.
Installation hänger sig vid 15% [LÖST]
Installation hänger sig vid 15% [LÖST]
Senast redigerad av 1 d33p, redigerad totalt 4 gånger.
Re: Installation hänger sig vid 15%
Välkommen!
Du skulle kunna pröva att inaktivera diskettenheten i BIOS och pröva igen.
Du skulle kunna pröva att inaktivera diskettenheten i BIOS och pröva igen.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Osprey
- Kontakt:
Jag har liknande problem med en av mina burkar nu, som även den håller på att tillfriskna från Win-ME.
Den hänger sig på samma sätt, men något längre fram, men där vet jag att problemet är minnet. Den har 2x64 Mb varav ena kretsen är trasig så den har alltså bara totalt 64 Mb och om jag inte byter ut det trasiga minnet, eller ännu hellre köper två stk på minst 128 Mb vardera, så lär den fortsätta hänga sig. Men jag förstår den, om jag hade haft Win-ME och halva minnet borta, så hade jag kanske också gått och hängt mig...
Den hänger sig på samma sätt, men något längre fram, men där vet jag att problemet är minnet. Den har 2x64 Mb varav ena kretsen är trasig så den har alltså bara totalt 64 Mb och om jag inte byter ut det trasiga minnet, eller ännu hellre köper två stk på minst 128 Mb vardera, så lär den fortsätta hänga sig. Men jag förstår den, om jag hade haft Win-ME och halva minnet borta, så hade jag kanske också gått och hängt mig...

Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Det gick bra, när jag brände ut skivan i lägsta hastighet.