Hej!
Jag har en Sony Ericsson K530i som jag vill föra över bilder ifrån. Jag har en datorsladd och så men jag får inte upp något i Ubuntu. Finns det något program för detta?
MHV
Skicka över filer från/ Till mobilen...
Re: Skicka över filer från/ Till mobilen...
Annars kan du ju alltid använda Bluetooth, mycket smidigare enligt mig.
- HenrikAn
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Får du inte upp en fråga i telefonen när du kopplar ihop den med datorn?pontakoj skrev:Hej!
Jag har en Sony Ericsson K530i som jag vill föra över bilder ifrån. Jag har en datorsladd och så men jag får inte upp något i Ubuntu. Finns det något program för detta?
MHV
På dom flesta nyare SE-telefoner brukar man få välja om man vill ha Dataöverföring eller Telefonläge (eller något i den stilen)
Väljer man Dataöverföring så presenterar sig telefonen som ett vanligt usb-minne.
Grejen är ju den att telefonen inte visar sig samt att jag inte kan komma in i Computer...får error : Nautilus cannot handle computer: locations.
Reagerar telefonen på att den är ansluten till en dator?
Det är tyvärr en bugg som dykt upp häromdagen: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/233889pontakoj skrev:Grejen är ju den att telefonen inte visar sig samt att jag inte kan komma in i Computer...får error : Nautilus cannot handle computer: locations.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jajjemen. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!