Katten Pardus 2008 har snart landat.

Nyheter i datorvärlden.
Användarvisningsbild
Klurig
Kontakt:

Katten Pardus 2008 har snart landat.

Inlägg av Klurig »

Nu har vi Pardus 2008 på gång. Vi har väntat och sett fram emot att få ta del av Pardus 2008. Jag har undersökt lite grann redan. Som vanligt kommer inte Pardus Linux att göra någon besviken. När den stabila versionen släpps är den lika säker som alltid. Det är något som ingen kan ta från Pardus Linux de släpper inga halvfabrikat. ;)

Pardus 2008 is coming soon. Roadmap has been announced.

3 June Tuesday : Pardus 2008 Beta
9 June Monday : Pardus 2008 RC1
16 June Monday : Pardus 2008 RC2
23 June Monday : Pardus 2008

Further info: http://www.pardus.org.tr/

http://pardus-linux.se

Bild

M.v.h

Max Klurig
Kontakt:
E-postadress: klurig@foresightlinux.se
Jabber: klurig@jabber.se
Blogg: http://blogg.idg.se/klurig/

Administratör Pardus Linux Sverige och Foresight Linux Sverige.
tweeek

Re: Katten Pardus 2008 har snart landat.

Inlägg av tweeek »

Okej.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

Som vanligt kommer inte Pardus Linux att göra någon besviken. När den stabila versionen släpps är den lika säker som alltid. Det är något som ingen kan ta från Pardus Linux de släpper inga halvfabrikat.
Pardus löser dessutom svältkatastrofer genom en intrikat webbgrid som kopplar upp alla Pardusdatorer mot varandra i en turkisk dans som gör att det regnar manna från himlen. Men vänta, det är mer. Beställer du inom tio dagar får du inte en.. inte två... utan 7 olika laserslipade knivar med i nedladdningen. Aladdin mirejkelmaschine... popopodi! Are you impressed, I am impressed.
Användarvisningsbild
prafjessor
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av prafjessor »

Pardus löser dessutom svältkatastrofer genom en intrikat webbgrid som kopplar upp alla Pardusdatorer mot varandra i en turkisk dans som gör att det regnar manna från himlen. Men vänta, det är mer. Beställer du inom tio dagar får du inte en.. inte två... utan 7 olika laserslipade knivar med i nedladdningen. Aladdin mirejkelmaschine... popopodi! Are you impressed, I am impressed.
Det där var väl onödigt...
Användarvisningsbild
Beer

Inlägg av Beer »

prafjessor skrev:
Det är väl hur bra som helst att Pardus löser svältkatastrofer.
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

prafjessor skrev:
Ja. Jag har tröttnat på Klurigs konstanta spammande. Om han kunde skippa säljsnacket och koncentrera sig på att återge de konkreta fördelarna någon gång så hade jag inte brytt mig. Nuvarande sätt är kontraproduktivt för mitt bekommande.

Jag har inget emot att läsa att Pardus släpper sin 2008-version, eller vad det är för releaseschema för den delen. Det är bra information. Resten kan man helt enkelt skippa eller svara på om någon frågar. Vilket jag tror att man gjort i någon av de andra trådarna som behandlar Pardus Linux:

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=62&t=15445
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=76&t=15715
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=122&t=18812
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=62&t=23618
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=62&t=24903
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=62&t=25502
http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=62&t=27682
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Vi gör såhär: Klurig skapar en tråd med ett passande namn, t.ex "Den stora tråden om Pardus!" och placerar den under Övriga Open source och fria operativsystem och i denna tråd postar man allt som rör Pardus, dvs nyheter som dessa. Och nu blir alla glada får jag hoppas! :)

Vill trådskaparen ha några inlägg flyttade dit så skicka PM till om vilka som ska sammanfogas till den nya tråden.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
Klurig
Kontakt:

Inlägg av Klurig »

Jag har lagt tråden under "Nyheter i dator världen" här står inget om att det skall vara nyheter om Ubuntu. Sen om där är någon som inte gillar mig som person eller mitt sätt att skriva så beklagar jag detta. Men jag kan inte hjälpa dig. Därför finns där ingen anledning att flytta tråden ni har regler på Ubuntu. Jag har också rätt att skriva mina egna personliga texter och omdömen. Jag tar detta som ett personligt påhopp och är mycket illa berörd av detta. På gränsen till förolämpning. :'(

M.v.h

Max Klurig
Kontakt:

andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Klurig: Exakt vari ligger det personliga påhoppet? Själv tycker jag att Cryingfreeman är väldigt rakt och konkret i sin kritik. Alternativt är det Hunds förslag du åsyftar? Gör du en sökning i forumet så ser du att "Stora tråden om..." inte precis är någon nyhet riktad just mot dig.
Användarvisningsbild
Beer

Inlägg av Beer »

Klurig skrev:Jag har lagt tråden under "Nyheter i dator världen" här står inget om att det skall vara nyheter om Ubuntu. Sen om där är någon som inte gillar mig som person eller mitt sätt att skriva så beklagar jag detta. Men jag kan inte hjälpa dig. Därför finns där ingen anledning att flytta tråden ni har regler på Ubuntu. Jag har också rätt att skriva mina egna personliga texter och omdömen. Jag tar detta som ett personligt påhopp och är mycket illa berörd av detta. På gränsen till förolämpning. :'(

M.v.h

Max Klurig
Du har själv lagt grunden för detta, Klurig. När man marknadsför på ditt sätt där du sticker ut hakan får du också räkna med ett par smällar. Du kör med en kaxig attityd, det går inte hem hos alla.

Den där offermentaliteten kommer du ingen vart med. Ta till dig av kritiken istället. Du kunde ha vänt denna tråden till något positivt (för din del) väldigt enkelt med t.ex "Nej, några svältkatastrofer löser den nog inte, men däremot _____ och ____ eftersom _____..." osv. Och INTE avslutat med "Till skillnad mot Ubuntu" eller något annat. Det är skillnad på intressera och irritera.
tweeek

Inlägg av tweeek »

CryingFreeman skrev: Ja. Jag har tröttnat på Klurigs konstanta spammande. Om han kunde skippa säljsnacket och koncentrera sig på att återge de konkreta fördelarna någon gång så hade jag inte brytt mig. Nuvarande sätt är kontraproduktivt för mitt bekommande.

Jag har inget emot att läsa att Pardus släpper sin 2008-version, eller vad det är för releaseschema för den delen. Det är bra information. Resten kan man helt enkelt skippa eller svara på om någon frågar.
Känner på samma sätt.

Klurig, notera att vi är trötta på ditt "spammande", som CryingFreeman beskriver, vi är inte trötta på dig och det är inget personangrepp att kritisera ditt beteende.
Användarvisningsbild
Klurig
Kontakt:

Inlägg av Klurig »

Jag presenterar en nyhet här skall inte föras någon diskussion. Sen har jag rätt att skriva till mina egna åsikter om Pardus. Nyheter är en tråd där man kan presentera nyheter i datorvärlden. För det första är jag inte ensam om att ha skrivet om Pardus på Ubuntu. Men jag har tydligen blivit någon form av syndabock. Men kan säkert vara så att det är lite känsligare att ge sig på övriga. För de är på något sätt involverad i Ubuntu. Jag håller med er fullt ut om jag skrivet i en rubrik som handlar om Ubuntu. Men så länge ni har en sådan rubrik som nyheter får ni eller skall tåla nyheter om andra distributioner. Alternativet är att ändra regler för nyheter. Hur jag skriver skall inte spela någon roll. Jag har min säljar stil och andra går på djupet. Min uppgift är att ge snabb information. Om man är intresserad får man gå vidare till distributionens hemsida eller lokal hemsida. Jag arbetar ideellt. Mer svar får ni inte av mig. :(

M.v.h

Max Klurig
Kontakt:

andol
Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur

Inlägg av andol »

Klurig: Väntar fortfarande på att få höra vari du finner det personliga påhoppet.
TicToc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av TicToc »

Klurig, jag gillar Pardus, så det jag skriver har inget med det att göra.

Du har efter bara två dagar på ett annat forum fått liknande synpunkter som här.
For min del bedriver du dårlig reklame Du feiler grovt på å forklare hva du presenterer og hvorfor det skal være interessant for andre. Jeg foreslår at du skriver i en blogg.
Kanskje du heller burde skrive et faktisk beskrivende sammendrag og poste her?
På bara någon dag har jag sett samma spam på ca åtta* olika forum. Det händer alltså att du får återkoppling på hur du skriver, inte att du skriver.

Kan det ha att göra med sättet du skriver på?

* Jag googlade "Katten Pardus 2008 har snart landat"
tweeek

Inlägg av tweeek »

Klurig skrev:Jag presenterar en nyhet här skall inte föras någon diskussion.
Det här är ett forum, här skall diskussion föras.
Användarvisningsbild
Beer

Inlägg av Beer »

Klurig skrev: får ni eller skall tåla nyheter om andra distributioner. Alternativet är att ändra regler för nyheter. Hur jag skriver skall inte spela någon roll. Jag har min säljar stil och andra går på djupet. Min uppgift är att ge snabb information.
Kom igen nu. Det handlar inte om att forumets medlemmar inte tål nyheter om andra distributioner, i så fall skulle väl detta forum vara öde. Det handlar om hur du presenterar nyheten. Visst, du får skriva precis som du vill och köra på din stil, men som du nu säkert märker går det inte hem. Är det då inte läge att byta koncept? Gör man reklam för något och det inte genererar något måste man ju förändra.
Du kan väl fortfarande ge snabb information utan att provocera?
Användarvisningsbild
Vanguard

Inlägg av Vanguard »

vad är det som är fel med hans inlägg då? jag ser inget som verkar provocerande
SakJur
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av SakJur »

Vanguard skrev:vad är det som är fel med hans inlägg då? jag ser inget som verkar provocerande
Tror det är i fel tavla...

Hursomhelst: Jag testar Pardus igen... när GNOME kommer.
Den har bara KDE varianter...
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
tweeek

Inlägg av tweeek »

Det är kanske dags att spamma Pardus och Foresights' forum med trådar om hur bra Ubuntu är så får Klurig se att det kan bli lite jobbigt i längden.

"Ubuntu är helt klart den bästa linuxdistributionen som finns. Snabbast, störst och helt enkelt bäst. När vrålåket Ubuntu glider fram blir alla andra linuxdistributioner gröna av avund! Ingen blir besviken på Ubuntu!"
Användarvisningsbild
Vanguard

Inlägg av Vanguard »

SakJur skrev:
Vanguard skrev:vad är det som är fel med hans inlägg då? jag ser inget som verkar provocerande
Tror det är i fel tavla...

Hursomhelst: Jag testar Pardus igen... när GNOME kommer.
Den har bara KDE varianter...
tack för svaret. då kanske man kan flytta tråden så att den hamnar rätt då. väldigt vad folk blev arga för den hamnade fel. lol
Låst

Återgå till "Nyheter"