Försöker komma igång med php och testar att skicka variabler med sessions. Det blir förståss fel på direkten.
Jag läste att man måste sätta en session path i php.ini men när jag kollar där så finns det alldeles för mycket olika alternativ för att jag ska våga mig på det utan att exakt veta hur. Om det nu är det som är felet?
Dokumentet ser en enligt nedan:------------------------------------------------
<?php
session_start();
$_session['username']="tobbe";
$_session['autuser']="1";
?>
<html>
<body>
<title>variable test</title>
<?php
echo"<a href='session_check.php'>";
echo"clicka för att skicka session info i form av username och autuser";
echo"</a>";
?>
</body>
</html>
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Felmeddelandet ser ut så här:----------------------------------------------------------------
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /var/www/session.php:5) in /var/www/session.php on line 7
Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /var/www/session.php:5) in /var/www/session.php on line 7
clicka f�r att skicka session info i form av username och autuser
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tack
php session problem
php session problem
Du måste se till att session_start() är det ABSOLUT första som skrivs till servern i varje php-dokument.
Det betyder att det inte får finns några rader innan den första <?php. Inte ens tomma rader då de tolkas som del av HTML-filen.
Alltså <?php absolut först i filen borde lösa ditt problem...
Det betyder att det inte får finns några rader innan den första <?php. Inte ens tomma rader då de tolkas som del av HTML-filen.
Alltså <?php absolut först i filen borde lösa ditt problem...
php session problem
Det var det som var felet:D