Nytt sätt att surfa "anonymt"
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Nytt sätt att surfa "anonymt"
Iom att sverige inom kort antagligen kommer tillåta militären att avlyssna allt man gör på internet (vilket i dagens värld även snart inbegriper telefonsamtal) så är det trevligt att somliga kämpar för att förtryckarregimer ska få svårare att sortera sina invånare efter åsikter: http://www.picidae.net/
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Re: Nytt sätt att surfa "anonymt"
Har någon testat?
Jag har bara lååååååååångsam erfarenhet av Tor.
Jag har bara lååååååååångsam erfarenhet av Tor.
Jag antar att du menar FRA, som, trots namnet, är en helt civil myndighet.
Fast det gör inte det hela mycket bättre...
Det är väl bra att vi blir omhändertagna.
Fast det gör inte det hela mycket bättre...
Det är väl bra att vi blir omhändertagna.

- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Jag har aldrig förstått grejen med att satsa hälften av alla pengar på säkerhet och övervakning istället för att försöka utveckla bra program och forska om viktiga saker...
Jaja, kan bara hålla med MA, det är bra att någon tar tag i olika sätt att komma runt problemet!
Jaja, kan bara hålla med MA, det är bra att någon tar tag i olika sätt att komma runt problemet!
Att skrämma upp folk för att sedan sälja skydd är en ganska bra ide. Folk har svårt att göra en riktig riskbedömning i förhållande till miljö. Kreditkort på nätet eller Kreditkort på en restaurang bedöms ju helt olika. Men jag kan inte förstå folks naiva tro att avlyssning på all IT trafik ska förhindra brott i någon större omfattning. I det enorma material man lagrar kan man knappast se något mönster förränn något har hänt. Det är svårt att se ett händelseförlopp när man befinner sig mitt i det.kollektivist skrev:Jag har aldrig förstått grejen med att satsa hälften av alla pengar på säkerhet och övervakning istället för att försöka utveckla bra program och forska om viktiga saker...
-
Efter 9/11 har hela världen blivit konstig på något sätt...
Jag tänker inte fördjupa mig i ämnet men det känns bara konstigt..
Hoppas världen frisknar till i framtiden..

Jag tänker inte fördjupa mig i ämnet men det känns bara konstigt..
Hoppas världen frisknar till i framtiden..

Med mobilt bredband á la kontantkort kan du surfa anonymt.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
Snart kommer kontantkort till mobilt-internet, jag tror att 3:e skulle vara först ut. Undrar hur man stämmer någon för fildelning när
ingen vet vem som har vilken IP-adress ?
Mekaniserad Apelsin skrev:Iom att sverige inom kort antagligen kommer tillåta militären att avlyssna allt man gör på internet (vilket i dagens värld även snart inbegriper telefonsamtal) så är det trevligt att somliga kämpar för att förtryckarregimer ska få svårare att sortera sina invånare efter åsikter: http://www.picidae.net/
Det är Hi3G för att vara exakt.Joker skrev:Snart kommer kontantkort till mobilt-internet, jag tror att 3:e skulle vara först ut. Undrar hur man stämmer någon för fildelning när

-
Meh, 24 mbit på mobilt Internet ligger väl bara strax bakom hörnet tack vare någon ny teknologisk teknologi... och snart nog kommer de som erbjuder kontantkort till mobilt Internet att stämmas av RIAA c/o för att dom möjliggör anonym fildelningHund skrev:Det är Hi3G för att vara exakt.Joker skrev:Snart kommer kontantkort till mobilt-internet, jag tror att 3:e skulle vara först ut. Undrar hur man stämmer någon för fildelning när
ingen vet vem som har vilken IP-adress ?Och det kommer inte kunna bli något åtal eftersom det inte finns någon bakom adressen. frågan är ju om det är värt att tanka warez med mobilt internet när man kommer upp i 1 Mbit på sin höjd med det.

-
Frågan är ju i vilken grad man kommer att bli övervakad/avlyssnad? Det skulle behövas enorma krafter för att kunna hantera all trafik som går över Sveriges gränser.Ubuntu33 skrev:Kolla in detta då:
http://www.expressen.se/kultur/1.118061 ... em-i-luren
http://rickfalkvinge.se/2008/05/24/tjan ... rundlagen/
Sannolikheten och det egentliga intresset att man skulle avlyssa oss bör väl inte vara relativt stor. Eller?
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Datorer kommer väl att söka efter vissa nyckelord, så om du känner dig ensam til hösten så konversera med disg själv över internet och nämn ord som "mord, reinfeldt" så behöver du kanske inte känna dig så ensam länge till
Undrar när de inför att alla pappersbrev ska sprättas upp av en indusrtirobot och scannas innan de skickas vidare til mottagaren. Det ends som skiljer det mot vad FRA ska göra är att informationen står på papper.....

Undrar när de inför att alla pappersbrev ska sprättas upp av en indusrtirobot och scannas innan de skickas vidare til mottagaren. Det ends som skiljer det mot vad FRA ska göra är att informationen står på papper.....
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Spelar det någon roll? Ungefär som Cadryc säger, det spelar inte så stor roll vad de gör efter de öppnat mitt kuvert, det viktiga är att de kollat om de hittar något intressant däri, oavsett om det gäller min privata konversation med läkare, journalister eller politiker.Hund skrev:Frågan är ju i vilken grad man kommer att bli övervakad/avlyssnad? Det skulle behövas enorma krafter för att kunna hantera all trafik som går över Sveriges gränser.
Sannolikheten och det egentliga intresset att man skulle avlyssa oss bör väl inte vara relativt stor. Eller?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
-
Låter som 50 talets Ryssland eller 30 talets Tyskland. Staten vill ha "kontroll" på sina invånare.
Skrämmande utveckling....................
Sen får "rebellerna" välja nya sätt att komma undan "storebror ser dig".
George Orwell hade tyvärr rätt.
Skrämmande utveckling....................
Sen får "rebellerna" välja nya sätt att komma undan "storebror ser dig".
George Orwell hade tyvärr rätt.
-
Jag gissar att "Gubben i lådan" som gömmer sig i bergen och Nordkorea, Kuba och andra länder skrattar nästan i hjäl sig åt våran fina demokrati!
Men det var väl ett av målen "Gubben i lådan" ville åstadkomma?!
Vi gnäller på dom men beter oss likadant snart..hyckleri!

Men det var väl ett av målen "Gubben i lådan" ville åstadkomma?!
Vi gnäller på dom men beter oss likadant snart..hyckleri!