World of Warcraft

vgeajonte
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

World of Warcraft

Inlägg av vgeajonte »

Hallå där! Jag är en oerfaren Ubuntu-användare och skulle vilja ha lite hjälp.
För det första så startar inte installationen av World of Warcraft när jag sätter in skivan, bara mappen öppnas, när jag sedan dubbel-klickar på "Installer.exe" så händer ingenting, min dator börjar bara låta som om den jobbar för fullt. Vad ska jag göra???

Sedan har jag ett litet problem med att ladda ner program, jag måste välja en "Application", men vad jag än väljer så fungerar det inte... Skulle någon kunna hjälpa mig?! ??? ??? ???
lobbeTobbe
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: World of Warcraft

Inlägg av lobbeTobbe »

hej

Först och främst måste du ladda ner ett programm som heter wine det gör du genom att söka på wine i synaptic system>admistration>synaptic efter du har gjort det så flyttar du alla filer på cd skivan till en mapp på datorn lämpligt döp til wow eller något sedan så högerklickar du på filen install.exe eller setup.exe vet inte vilken men i alla fall sedan väljer du om det fins run in Win annars så trycker du öppna med anna aplication och leter upp Windows-emulator wine och trycker open .

saken warför du måste ladda ner Wine är därför att Wow är ett programm för Windows och funkar i regel inte på linux datorer men med Wine så "lurar" man spelet att datorn är en Windows dator och därför fungerar det . ett tipps är att du går in på Wine.org tror jag det är annars sök på goggle efter wine linux eller något jag är inte helt säker på att det funkar med wow men tror att det finn en hel del i forumet om Wow lycka till :D
vgeajonte
Kontakt:

Inlägg av vgeajonte »

Synaptic System? ??? jag har på svenska så har du nån översättning blir jag glad ;D
vgeajonte
Kontakt:

Inlägg av vgeajonte »

Nu verkar det fungera, Installern har börjat. Vi får se hur det går när man ska byta skiva ^^. det är ju 5 skivor :-\
Phlad1934

Inlägg av Phlad1934 »

http://ubuntu-se.org/Wiki/wow
Denna guide följde jag och det funkade utmärkt. Lycka till! O0
SakJur
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Kontakt:

Inlägg av SakJur »

http://ubuntu-se.org/wiki/Spel/wow - Den guiden är mer uppdaterad.
Jag är inte tyvärr inte särskilt aktiv längre.
sakjur@launchpad
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"