Det är lätt att förklara hur det kunde ske. Om man är moderator eller admin så kan man inte svara i en låst tråd genom att klicka på svara, MEN om man har valt att citera ett annat inlägg så går det och om man inte tänkt på att tråden kan vara låst så är det lätt att missa det. Jag var lite otydlig, borde kanske skrivit att tråden låstes, nu skrev jag bara motiveringen -jag räknade nämligen med att det skulle synas att den var låst och hade dessutom bråttom iväg.Sid skrev:Försök inte slingra dig nu. Du har angripit folk i en låst tråd. Ingår det i dina uppgifter som moderator?
Varför är denna tråd låst?
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Varför är denna tråd låst?
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Stäng av bråkstakarna. Jag gillar den trevliga stämningen som finns här annars.
Senast redigerad av 1 radiola, redigerad totalt 27 gånger.
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Stäng av maktmissbrukarnaradiola skrev:Stäng av bråkstakarna.
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag anmälde denna kommentar för förtal. Eftersom jag sitter i jäv så tänker jag inte själv att göra något åt saken.Sid skrev:Stäng av maktmissbrukarnaradiola skrev:Stäng av bråkstakarna.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Modigt av dig att skriva det fast tråden fortfarande är öppen. Det ska du ha Credit för.
- vulfgar
- ung forumnörd
Nu är denna tråden http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=6&t=28105 rensad, flyttad till Debatt och öppnad igen. Håll er i skinnet, ett enda aggressivt inlägg till och det börjar bli dags för time-outer.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Smygis
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
ZX Spectrum har inte utfört någon form av moderering sedan fredagen den 23 maj 23:11 då han flyttade en tråd från Ubuntu Café.Sid skrev:Modigt av dig att skriva det fast tråden fortfarande är öppen. Det ska du ha Credit för.
Om du börjar skriva ett medelande och tråden låses under tiden du skriver det kommer ditt inlägg fortfarande accepteras av phpBB.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
- Konservburk
mcNisse skrev:ZX har inget i modereringsloggen. Och jag kan inte posta i låsta trådar utan att låsa upp dem först.
Jag kan iaf posta i låsta trådar som vanligt utan att låsa upp eller citera.vulfgar skrev:Det är lätt att förklara hur det kunde ske. Om man är moderator eller admin så kan man inte svara i en låst tråd genom att klicka på svara, MEN om man har valt att citera ett annat inlägg så går det och om man inte tänkt på att tråden kan vara låst så är det lätt att missa det.
-
Jag blev tvungen att testa själv. När tråden är låst kan jag citera och skicka inlägg... jag kan även lägga till nya inlägg utan att behöva låsa upp genom att trycka på knappen LÅST som finns ist för Besvara.
Detta är kanske något som borde ändras på, iaf så man inte kan citera så man råkar göra det av misstag fastän tråden är låst, inte alltid man tänker på det.
Detta är kanske något som borde ändras på, iaf så man inte kan citera så man råkar göra det av misstag fastän tråden är låst, inte alltid man tänker på det.