One Laptop Per Child ..

Allt om t.ex. *BSD och OpenSolaris
J0henz

SV: One Laptop Per Child ..

Inlägg av J0henz »

Jag har hört att minsta mängden per köptilfälle ska vara en miljon, eller liknande, pga att folk som vill ha en "för att det är coolt" inte ska köpa en massa som egentligen är avsedda för u-länderna.
Användarvisningsbild
oGGe
Kontakt:

Inlägg av oGGe »

J0henz skrev: Jag har hört att minsta mängden per köptilfälle ska vara en miljon, eller liknande, pga att folk som vill ha en "för att det är coolt" inte ska köpa en massa som egentligen är avsedda för u-länderna.
Va ? Men för varje man köper utanför ett u-land kostar ju dubbelt, för att bekosta en åt ett barn i ett u-land :o
The tux generation is now.
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
cattan
Utgåva: 8.04 Hardy LTS

Inlägg av cattan »

oGGe skrev:
J0henz skrev: Jag har hört att minsta mängden per köptilfälle ska vara en miljon, eller liknande, pga att folk som vill ha en "för att det är coolt" inte ska köpa en massa som egentligen är avsedda för u-länderna.
Va ? Men för varje man köper utanför ett u-land kostar ju dubbelt, för att bekosta en åt ett barn i ett u-land :o
Jag gissar att det handlar om att tillverkningskapaciteten inte räcker åt alla.
Användarvisningsbild
oGGe
Kontakt:

Inlägg av oGGe »

cattan skrev:
oGGe skrev:
Jag gissar att det handlar om att tillverkningskapaciteten inte räcker åt alla.
Okej. :S
Behöver du hjälp?
[img width=88 height=31]http://ubuntucounter.geekosophical.net/ ... user=13227[/img]
Användarvisningsbild
nicefinger
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av nicefinger »

jag kor sugar pa Live/cd nu ... lite buggigt :P
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

nicefinger skrev: jag kor sugar pa Live/cd nu ... lite buggigt :P
Jag körde det virtuellt häromdagen, och ja lite buggfest är det allt. Men  det kändes ändå rätt så intuitivt måste jag säga.
Användarvisningsbild
oGGe
Kontakt:

Inlägg av oGGe »

nicefinger skrev: jag kor sugar pa Live/cd nu ... lite buggigt :P
Jaså ? När jag körde det virtuellt så fungerade det prima ;D
Behöver du hjälp?
Användarvisningsbild
Sprak
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: One Laptop Per Child ..

Inlägg av Sprak »

Nu när Update1 har kommit ut så fungerar det hela betydligt bättre än tidigare. Till sist så har de aktiverat en del av strömsparsfunktionerna så nu kan jag ha på datorn i 18 timmar :P (i viloläge, fortfarande 4 timmar i aktivt läge, men det innebär att jag kan ha den påslagen under hela skoldagen)
Skriv svar

Återgå till "Andra öppna och fria operativsystem"