Evolutions E-post inställningar (Gmail)
Hej
Jag har problem att ställa Evolutions E-post så att den kan skicka e-post. Har använt thunderbird mailprogram förut och då var de lättare att ställa in. Jag lyckas ta emot e-post från 2 olika addresser men inte skicka. Jag använder bland annat Gmail som kräver inställningar av portar ect, och vart man ställer in detta hittar jag inte! Hav även problem med att sortera mailen... jag vill inte ha en in och utbox för alla mail, utan att varje mail har sin in och utbox under en egen huvudmapp, hur ställer jag in detta? Sen kanske jag har ett problem till... lite kopplat till de första... Jag har flera olika SMTP serverar att koppla upp till också, men verkar som den bara försöker ansluta till en... varför är de så och hur fixar jag de? Blev många frågor på en gång... men har inte lyckas lösa detta själv efter mycket testande hit och ditt.
Evolutions E-post inställningar (Gmail)
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Evolutions E-post inställningar (Gmail)
För att ange port, skriv tex imap.gmail.com:993 för port 993
Har du aktiverat pop/imap för bägge mailkontona? Det behöver man göra på tex Gmail och yahoo.
När du ska skicka mail, kan du över huvud taget välja att skicka från alla inställda konton?
Har du aktiverat pop/imap för bägge mailkontona? Det behöver man göra på tex Gmail och yahoo.
När du ska skicka mail, kan du över huvud taget välja att skicka från alla inställda konton?
Tack för tipset... Nu funkar de att skicka från min gmail! Var ju lätt när man vet hur man gör = )
Du kanske vet hur man gör för att koppla in andra SMTP servrar för utgående e-post också... för de verkar som den försöker använda gmails SMTP server även för mina andra addresser. Vill även kunna skicka e-post från en domän som jag har hos surftown. Inställningarna ska vara rätt, men den försöker ändå att ansluta till Gmails server för att mitt Gmailkonto är standardkonto. Tack på förhand
Du kanske vet hur man gör för att koppla in andra SMTP servrar för utgående e-post också... för de verkar som den försöker använda gmails SMTP server även för mina andra addresser. Vill även kunna skicka e-post från en domän som jag har hos surftown. Inställningarna ska vara rätt, men den försöker ändå att ansluta till Gmails server för att mitt Gmailkonto är standardkonto. Tack på förhand
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
När jag skapar ett nytt meddelande så kan jag ovanför fältet där man skriver in mottagare, välja vilket konto jag ska använda, dvs skick aifrån. I den listan, ser du alla dina konton?