Wine - släpps nu skarpt

Nyheter i datorvärlden.
Hjalle
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Wine - släpps nu skarpt

Inlägg av Hjalle »

Wine som gör det möjligt att köra Windowsprogram på Linux kommer nu i skarp version. Utvecklingen började redan 1993.
http://www.idg.se/2.1085/1.162337
DimensionX

Re: Wine - släpps nu skarpt

Inlägg av DimensionX »

Låter bra tycker jag. Ju fler program man kan köra, desto bättre. Även om alla inte håller med mig om det.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Wine har kommit långt, bara under den korta tid jag använt Linux. :) Vad är det stora nyheterna i denna första stabila version?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Hjalle

Inlägg av Hjalle »

Jag har inte testat Wine än. Ubuntu skulle nog behöva kommersiella program också, och om det här funkar så är det ju ett alternativ.
Användarvisningsbild
zero gravity
Wikiadmin
Kontakt:

Inlägg av zero gravity »

Egentligen är det ingen stor nyhet, istället för att hoppas från 0.9.61 till 62 (eller vad de är) så går de till 1.0. Sen så skall det också ske en kodfrysning som jag förstår det, där de bara stampar ihjäl buggar. Så egentligen är de ingen skillnad mot en ny version.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

[obsolete]Är det inte skumt att sista infot på Wine HQ är om RC1? Borde dom inte ha uppdaterat om dom släppt den skarp..?[/obsolete]

Edit: Ser nu att den skall släppas på fredag, sorry folks... :-[
Henrik Jansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Henrik Jansson »

En fråga från en nybörjare.. Var kan man ladda ner denna nya version? eller uppdateras min version automatiskt? Jag har Ubuntu 8.04 nu och har precis installerat wine. Har inte fått kläm på hur man installerar windowsprogrammet med wine sen bara..
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Wine är det bästa som hänt ubuntu!

Vad hade hänt utan wine???

NADA!

Så HURRA för wine!!!

;D :D ;D
hagelnut
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av hagelnut »

Henrik: Det bör väl uppdateras automatiskt. För att använda så räcker det att dubbelklicka på din installations- eller exe-fil som du vill köra.
Henrik Jansson

Jag laddadet ner uppdateringar igår, och då va det nåt för wine med där.. på 10 Mb.. har jag nya versionen av wine nu då? Jag märkte iallafall ingen skillnad, och problemet som va innan är kvar. Ett litet enkelt program jag kör i wine fungerar inte som det ska, jag kan inte flytta rullningslisten i sidled, vilket jag måste kunna göra i programmet. Kan man lösa det på nåt sätt?
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Inlägg av Turbo »

Henrik Jansson skrev:Jag laddadet ner uppdateringar igår, och då va det nåt för wine med där.. på 10 Mb.. har jag nya versionen av wine nu då? Jag märkte iallafall ingen skillnad, och problemet som va innan är kvar. Ett litet enkelt program jag kör i wine fungerar inte som det ska, jag kan inte flytta rullningslisten i sidled, vilket jag måste kunna göra i programmet. Kan man lösa det på nåt sätt?
Det där lilla enkla programmet, är det någon freeware? Vad heter det ? Isåfall kan jag försöka trixa lite med Wines inställningar. :)

Så här installerar du senaste Wine.

http://www.winehq.org/site/download-deb
Henrik Jansson

ok, det är ett enkelt aktieanalysprogram som heter finansstudio, det går inte att få tag på längre, men jag skickar det gärna till dig om du vill prova :) Det är på sätt och vis freeware, man får sprida det, men man fick betala en liten avgift för att kunna använda det fullt ut.
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"