Wine - släpps nu skarpt
Wine - släpps nu skarpt
Wine som gör det möjligt att köra Windowsprogram på Linux kommer nu i skarp version. Utvecklingen började redan 1993.
http://www.idg.se/2.1085/1.162337
http://www.idg.se/2.1085/1.162337
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Wine - släpps nu skarpt
Låter bra tycker jag. Ju fler program man kan köra, desto bättre. Även om alla inte håller med mig om det.
Wine har kommit långt, bara under den korta tid jag använt Linux.
Vad är det stora nyheterna i denna första stabila version?

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Jag har inte testat Wine än. Ubuntu skulle nog behöva kommersiella program också, och om det här funkar så är det ju ett alternativ.
- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Egentligen är det ingen stor nyhet, istället för att hoppas från 0.9.61 till 62 (eller vad de är) så går de till 1.0. Sen så skall det också ske en kodfrysning som jag förstår det, där de bara stampar ihjäl buggar. Så egentligen är de ingen skillnad mot en ny version.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
[obsolete]Är det inte skumt att sista infot på Wine HQ är om RC1? Borde dom inte ha uppdaterat om dom släppt den skarp..?[/obsolete]
Edit: Ser nu att den skall släppas på fredag, sorry folks...
Edit: Ser nu att den skall släppas på fredag, sorry folks...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
En fråga från en nybörjare.. Var kan man ladda ner denna nya version? eller uppdateras min version automatiskt? Jag har Ubuntu 8.04 nu och har precis installerat wine. Har inte fått kläm på hur man installerar windowsprogrammet med wine sen bara..
-
Wine är det bästa som hänt ubuntu!
Vad hade hänt utan wine???
NADA!
Så HURRA för wine!!!

Vad hade hänt utan wine???
NADA!
Så HURRA för wine!!!

Henrik: Det bör väl uppdateras automatiskt. För att använda så räcker det att dubbelklicka på din installations- eller exe-fil som du vill köra.
-
Jag laddadet ner uppdateringar igår, och då va det nåt för wine med där.. på 10 Mb.. har jag nya versionen av wine nu då? Jag märkte iallafall ingen skillnad, och problemet som va innan är kvar. Ett litet enkelt program jag kör i wine fungerar inte som det ska, jag kan inte flytta rullningslisten i sidled, vilket jag måste kunna göra i programmet. Kan man lösa det på nåt sätt?
Det där lilla enkla programmet, är det någon freeware? Vad heter det ? Isåfall kan jag försöka trixa lite med Wines inställningar.Henrik Jansson skrev:Jag laddadet ner uppdateringar igår, och då va det nåt för wine med där.. på 10 Mb.. har jag nya versionen av wine nu då? Jag märkte iallafall ingen skillnad, och problemet som va innan är kvar. Ett litet enkelt program jag kör i wine fungerar inte som det ska, jag kan inte flytta rullningslisten i sidled, vilket jag måste kunna göra i programmet. Kan man lösa det på nåt sätt?

Så här installerar du senaste Wine.
http://www.winehq.org/site/download-deb
-
ok, det är ett enkelt aktieanalysprogram som heter finansstudio, det går inte att få tag på längre, men jag skickar det gärna till dig om du vill prova
Det är på sätt och vis freeware, man får sprida det, men man fick betala en liten avgift för att kunna använda det fullt ut.