Vet att när jag körde linux för längesen (Debian + Fluxbox då) så kunde jag editera någon fil för att skapa olika kortkommandon med Alt+Fx-tangenterna.
Går det att göra något liknande i Ubuntu nu?
Kortkommandon med tangentbordet för att starta program?
Re: Kortkommandon med tangentbordet för att starta program?
Keyboard Shortcuts (System / Preferences), bör vara det du letar efter.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Annars kan du ju testa gnome do. Det är ännu bättre än kortkommandon (IMHO).
Det ser ut som det, men finns det någon config-fil för det så jag kan lägga till egna, nya kortkommandon där?Hund skrev:Keyboard Shortcuts (System / Preferences), bör vara det du letar efter.
Det verkar dock vara så mycket mer... Vill bara ha just kortkommandona, men går det inte att lösa på något annat sätt tar jag och testar detta!hagelnut skrev:Annars kan du ju testa gnome do. Det är ännu bättre än kortkommandon (IMHO).
Om du körde fluxbox då är det ju ganska troligt att du editerade config-filen för snabbkommandon för just fluxbox.
Jo, det var det jag trodde också. Men jag undrar ifall det finns något liknande under Ubuntu nu?qix skrev:Om du körde fluxbox då är det ju ganska troligt att du editerade config-filen för snabbkommandon för just fluxbox.
Det beror ju på vad du kör för fönsterhanterare. Antar att du kör Gnome då eftersom du inte säger något annat, och där har jag ingen aning, mer än att det går att göra i compiz. Annars rekommenderar jag dig varmt Openbox, där har du precis vad du söker och massor med godheter till.ChRiiLLe skrev:Jo, det var det jag trodde också. Men jag undrar ifall det finns något liknande under Ubuntu nu?qix skrev:Om du körde fluxbox då är det ju ganska troligt att du editerade config-filen för snabbkommandon för just fluxbox.