Jag har på senaste tiden haft väldigt krångel med att få iväg mail med bilagor. (pdf) Vanliga korta hälsningar går iväg utan problem. Har försökt både med och utan aktiv brandvägg, ändrat inställningar efter alla guider på nätet mm.
Något tips om var felet kan sitta?
evolution+gmail problem att skicka
- TForsman
- Kontakt:
Re: evolution+gmail problem att skicka
Vad för operatör skickar du mailet med och vad för fel får du?
Att den inte kommer iväg och bosätter sig i utkorgen bara?
pdf filerna, hur många MB handlar det om som du vill skicka?
Att den inte kommer iväg och bosätter sig i utkorgen bara?
pdf filerna, hur många MB handlar det om som du vill skicka?
Internetleverantören är telia, och jag har tidigare skickat stora mail utan problem. Mailen är under 200k och de kommer inte längre än till utkorgen. Vad jag kunde se igår syntes inte någon smtp-anslutning alls på listan över "aktiva anslutningar" i firestarter när jag försöker.
Tidigare fick jag felmeddelande om timeout eller något ditåt, men nu får jag inte ens det.
Tidigare fick jag felmeddelande om timeout eller något ditåt, men nu får jag inte ens det.
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Vad har du för inställningar i evolution för smtp?
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Jag har testat alla olika varianter som florerar på de olika guiderna på nätet. För tillfället har jag dessa:
smtp
smtp.gmail.com:587
servern kräver autentisering
SSL-kryptering, typ: vanlig
EDIT: Denna gång lyckades jag visst efter att ha tagit bort portnumret efter servernamnet. Förra gången hjälpte det inte alls...
smtp
smtp.gmail.com:587
servern kräver autentisering
SSL-kryptering, typ: vanlig
EDIT: Denna gång lyckades jag visst efter att ha tagit bort portnumret efter servernamnet. Förra gången hjälpte det inte alls...