Firefox 3 - problem med flash
- flierman
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Firefox 3 - problem med flash
Är det bara jag som upplever att Firefox 3 betan som följer med 8.04 är helt hopplös på flash?
Den låser sig, youtube-filmer hackar och flash-reklam kan blockera en hel sida...
Ska man nedgradera till firefox 2...?
Den låser sig, youtube-filmer hackar och flash-reklam kan blockera en hel sida...
Ska man nedgradera till firefox 2...?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Firefox 3 - problem med flash
Jag har nedgraderat till Firefox 2 och då fungerar det utmärkt med flash. 

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- flierman
Kanske dum fråga men...är det bara att avinstallera 3:an och sen installera 2:an från pakethanteraren?
- ZX Spectrum
Ja, det går alldeles utmärkt. 
Jag fick lite trubbel med .mozilla i min hemmapp och fick döpa om den och importera bokmärkena igen. Sen fungerade allt.
Inte säkert att du behöver göra det.

Jag fick lite trubbel med .mozilla i min hemmapp och fick döpa om den och importera bokmärkena igen. Sen fungerade allt.
Inte säkert att du behöver göra det.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Jag tror förståss att det är PulseAudio som är boven i dramat.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- ZX Spectrum
Det enda jag gjorde var att nedgradera till Firefox 2, sen fungerade allt normalt utan att webbläsaren kraschade. PulseAudio rörde jag inte förrän långt senare då jag ändrade till alsa.Hund skrev:Jag tror förståss att det är PulseAudio som är boven i dramat.
På min windowsburk så kom upp ett meddelande att det finns Mozilla Firefox 3 RC1 att installera. Det gjorde jag...
När är det dags i Ubuntu. Eller är det 3 Beta 5 som gäller fram till nya ubuntuversionen.
Mozilla Firefox 3 beta 5 är verkligen konstig, jag fick dra ut sladden för att min dator hängde sig... Så var aldrig fallet med ubuntu 7.10 och mozilla2
När är det dags i Ubuntu. Eller är det 3 Beta 5 som gäller fram till nya ubuntuversionen.
Mozilla Firefox 3 beta 5 är verkligen konstig, jag fick dra ut sladden för att min dator hängde sig... Så var aldrig fallet med ubuntu 7.10 och mozilla2
Det är inte så att TS kör x64?
Vet inte om det hänger ihop. Men jag stängde av Compiz, så nu funkar Mozilla 3 bättre 

- flierman
La in Epiphany som är riktigt grymt, börjar tycka att Firefox tappat stinget med minneshantering och hastighet, lite för tungt för min smak har det blivit. Tur att det finns alternativ...Epiphany är riktigt grymt faktiskt!
- per9000
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jag håller verkligen med. När jag väl fattade hur man installerade plugins kändes den sjukt braflierman skrev:La in Epiphany som är riktigt grymt, börjar tycka att Firefox tappat stinget med minneshantering och hastighet, lite för tungt för min smak har det blivit. Tur att det finns alternativ...Epiphany är riktigt grymt faktiskt!

/Per
ska testa epiphany. Epiphany är som jag vet är rent Öppen-källkods-programvara. Så det passar ännu bättre till Ubuntufilosofin 

FF är världens snabbast webbläsare i och med 3:an. Samt är minneshanteringen väldigt bra. Jag brukar ha "problem" med att få upp den över 100 MB när jag surfar på diverse sidor samtidigt. Just nu är det 28 flikar med olika sidor, flash osv och FF käkar 163 MB. Skulle jag inaktivera mina pluggar skulle man nog kunna pressa ner minnesanvändingen ytterligare.flierman skrev:La in Epiphany som är riktigt grymt, börjar tycka att Firefox tappat stinget med minneshantering och hastighet, lite för tungt för min smak har det blivit. Tur att det finns alternativ...Epiphany är riktigt grymt faktiskt!
FF består av öppen källkod det med.chavash skrev:ska testa epiphany. Epiphany är som jag vet är rent Öppen-källkods-programvara. Så det passar ännu bättre till Ubuntufilosofin

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Håller med, även om Final Fantasy inte har så mycket med Fx att göra - Rätt ska vara rätt!Hund skrev:FF är världens snabbast webbläsare i och med 3:an. Samt är minneshanteringen väldigt bra. Jag brukar ha "problem" med att få upp den över 100 MB när jag surfar på diverse sidor samtidigt. Just nu är det 28 flikar med olika sidor, flash osv och FF käkar 163 MB. Skulle jag inaktivera mina pluggar skulle man nog kunna pressa ner minnesanvändingen ytterligare.flierman skrev:La in Epiphany som är riktigt grymt, börjar tycka att Firefox tappat stinget med minneshantering och hastighet, lite för tungt för min smak har det blivit. Tur att det finns alternativ...Epiphany är riktigt grymt faktiskt!
FF består av öppen källkod det med.chavash skrev:ska testa epiphany. Epiphany är som jag vet är rent Öppen-källkods-programvara. Så det passar ännu bättre till Ubuntufilosofin

Har läst att orsaken till att firefox låser sig då man använder flash är tillägget adblock plus
men det ska tydligen finnas en lösning på detta..
Man går in på verktyg -> tillägg -> Adblock Plus -> Inställningar -> Allternativ och avbockar visa flick vid flash och java reklam
Hurvida detta funkar vet jag ännu inte riktigt då jag bara för någon dag sedan prövade detta
har inte varit inne så mycket på youtube den senaste tiden..Men det kan vara värt att pröva
Man går in på verktyg -> tillägg -> Adblock Plus -> Inställningar -> Allternativ och avbockar visa flick vid flash och java reklam
Hurvida detta funkar vet jag ännu inte riktigt då jag bara för någon dag sedan prövade detta
har inte varit inne så mycket på youtube den senaste tiden..Men det kan vara värt att pröva
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Den klipper ner ibland ändå.toxic76 skrev:Har läst att orsaken till att firefox låser sig då man använder flash är tillägget adblock plus

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch!