Vad gör du midsommarafton?

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
Turbo
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Vad gör du midsommarafton?

Inlägg av Turbo »

Är du yngre så gäller väl att festa? Jag ska träffa 2-300 söta små barn som dansar runt midsommarstången. Jag brukar vara musikanten som får igång dessa små varelser. Lika roligt varje gång. Lika nervös att regnet ska stå som spön i backen. På kvällen blir det väl en sillbit och färskpotatis och den där lilla "nubben". När mina barn var yngre gick de alltid runt på midsommardagen och plockade ihop säckar med flaskor och ölburkar, kunde bli en bra slant. Nu orkar,vill, kan inte med, (skäms) de att plocka. Men stålar vill de ha. :D
Användarvisningsbild
sontho
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Vad gör du midsommarafton?

Inlägg av sontho »

Och jag är en sån' där som dansar med barnen, och även själv, uppklädd i en snygg dräkt från Fellingsbro.
Dagen består av dans från ca 10 på fm till 17 på em. Det är kul att åka runt och glädja folk, för dom ser ut att vara glada i varje fall :D
Fast det egentligen är roligare att dansa själv.

Sill och korv och dans på den egna logen på kvällen - SJÄLVKLART, fast då blir det väl jeansen gissar jag.
Passar bra till en finnskogspols eller en slängpolska från Klarälvsdalen.

Thomas
Användarvisningsbild
webaake
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av webaake »

Arbetar tyvärr. Missar både barn och fruntimmer. Kanske nån gång 05.30 midsommardagens morgon kan jag starta min linuxburk.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av DimensionX »

Jag tänker supa mig sketfull, sen går jag ut med ett basebollträ.....sen tänder jag eld på mig själv så att hemtrevnaden infinner sig lagom till jordgubbar och grädde.

Nej, det blir nog inget av detta, jag sitter nog framför burken och firar midsommar i år. ;) :)

Som vanligt!
Användarvisningsbild
qix

Inlägg av qix »

Har inte midsommar varit? Hm.. När är det? Fan vad insnöad man är. Är det en vardag jobbar jag väl antar jag. :'(
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

qix skrev:Har inte midsommar varit? Hm.. När är det? Fan vad insnöad man är. Är det en vardag jobbar jag väl antar jag. :'(
Jag har heller inte den blekaste aning om när det är.

;D ;D ;D ;D
Användarvisningsbild
Turbo

Inlägg av Turbo »

qix skrev:Har inte midsommar varit? Hm.. När är det? Fan vad insnöad man är. Är det en vardag jobbar jag väl antar jag. :'(
2008-06-20 är det väl. Många som jobbar "obekvämt" tydligen. ;)
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Turbo skrev:
2008-06-20 är det väl. Många som jobbar "obekvämt" tydligen. ;)
Inte förrän 20 Juni?

Inte undra på att man kände sig en smula borta. :)
Sid
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Sid »

Jag blir väl i vanlig ordning ivägsläpad till någon tråkig fest där dom spottar i glaset och pratar om hundar...
Användarvisningsbild
qix

Inlägg av qix »

Sid skrev:Jag blir väl i vanlig ordning ivägsläpad till någon tråkig fest där dom spottar i glaset och pratar om hundar...
Stackars. Vi kan lira lite Super Mario över nätet annars om du vill?
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av vulfgar »

Sid skrev:Jag blir väl i vanlig ordning ivägsläpad till någon tråkig fest där dom spottar i glaset och pratar om hundar...
Det blir väl bra, då är det ju nästan som här i forumet... hundar... ;D
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Jag brukar alltid planera saker ungefär 5 min innan jag ska göra dom. ::) Antingen blir jag hemma med min dator, kanske hundvakt eller en öl med mina vänner.
Standard brukar även var att farmor bjuder på käk, om jag nu är välkommen där då jag gör mig arvslös på lördag. ;D
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
ZX Spectrum
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av ZX Spectrum »

Längtar efter färskpotatis med dill, matjesill, gräddfil och gräslök som är egenodlad. Till efterrätt jordgubbar och glass. ;D
Bild
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Användarvisningsbild
per9000
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kontakt:

Inlägg av per9000 »

Jag hoppas jag byter en blöja eller två. Bebisen ska komma om två veckor nu... Frugan fick just ett falskt alarm, så jag är uppe i green alert :)

/Per
--
Per Erik Strandberg
Yet Another IT Consultant
Användarvisningsbild
nicefinger

Inlägg av nicefinger »

per9000 skrev:Jag hoppas jag byter en blöja eller två. Bebisen ska komma om två veckor nu... Frugan fick just ett falskt alarm, så jag är uppe i green alert :)

/Per

Bebis IGEN :o
Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
Användarvisningsbild
per9000
Kontakt:

Inlägg av per9000 »

nicefinger skrev:
per9000 skrev:Jag hoppas jag byter en blöja eller två. Bebisen ska komma om två veckor nu... Frugan fick just ett falskt alarm, så jag är uppe i green alert :)

/Per
Bebis IGEN :o
Det är samma bebis - den hara bara inte flyttat från sin etta med väggvärme och koksträng till sin nya fina spjälsäng med två mjölkcentraler och två hemtjänst-personal än :)

/Per
--
Per Erik Strandberg
Yet Another IT Consultant
Användarvisningsbild
P.Forsberg
AVREGISTRERAD
Kontakt:

Inlägg av P.Forsberg »

Jag kommer att stänga in hunden för alla fyllbultar som tyvärr springer omkring här under midsommarnatten.
Och sen under nästa morgon ska jag köra iväg och samla in just dom fyllbultarna som brukar ligga någonstans vid vägkanten
och leverera hem dom. Så gjorde jag även förra året och året innan.
Det roligaste var en hemmafru, även hon lite påverkat, som sa att hon inte betala ut någon pant för maken ;D ;D

Annars brukar jag leta efter poliskontroller nästa morgon eftersom jag tycker om att blåsa.... ;D

LJ
Användarvisningsbild
upnorth

Inlägg av upnorth »

Då har jag varit i Norge i runt en vecka, så jag har ingen aning om vad som kommer att hända ;D
Användarvisningsbild
Turbo

Inlägg av Turbo »

Little John skrev:Jag kommer att stänga in hunden för alla fyllbultar som tyvärr springer omkring här under midsommarnatten.
Och sen under nästa morgon ska jag köra iväg och samla in just dom fyllbultarna som brukar ligga någonstans vid vägkanten
Det roligaste var en hemmafru, även hon lite påverkat, som sa att hon inte betala ut någon pant för maken ;D ;D

Annars brukar jag leta efter poliskontroller nästa morgon eftersom jag tycker om att blåsa.... ;D

LJ
HE HE ! Jag kan se dej åka omkring med typ hundfångarbil och samla ihop alla äkta män som ligger utmed vägkanterna, försöka lämna av dem hos äktafrun, som vägrar skriva på kvittot. ;D
Så du knäcker extra som fyllbultsfångare ibland ? ;D ;D ;D
Senast redigerad av 1 Turbo, redigerad totalt 22 gånger.
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Little John skrev:Jag kommer att stänga in hunden för alla fyllbultar som tyvärr springer omkring här under midsommarnatten.

LJ
;D ;D ;D ;D

Fler folk med humor ser jag. :)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"