Vad gör du midsommarafton?
Vad gör du midsommarafton?
Är du yngre så gäller väl att festa? Jag ska träffa 2-300 söta små barn som dansar runt midsommarstången. Jag brukar vara musikanten som får igång dessa små varelser. Lika roligt varje gång. Lika nervös att regnet ska stå som spön i backen. På kvällen blir det väl en sillbit och färskpotatis och den där lilla "nubben". När mina barn var yngre gick de alltid runt på midsommardagen och plockade ihop säckar med flaskor och ölburkar, kunde bli en bra slant. Nu orkar,vill, kan inte med, (skäms) de att plocka. Men stålar vill de ha. 

- sontho
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Vad gör du midsommarafton?
Och jag är en sån' där som dansar med barnen, och även själv, uppklädd i en snygg dräkt från Fellingsbro.
Dagen består av dans från ca 10 på fm till 17 på em. Det är kul att åka runt och glädja folk, för dom ser ut att vara glada i varje fall
Fast det egentligen är roligare att dansa själv.
Sill och korv och dans på den egna logen på kvällen - SJÄLVKLART, fast då blir det väl jeansen gissar jag.
Passar bra till en finnskogspols eller en slängpolska från Klarälvsdalen.
Thomas
Dagen består av dans från ca 10 på fm till 17 på em. Det är kul att åka runt och glädja folk, för dom ser ut att vara glada i varje fall

Fast det egentligen är roligare att dansa själv.
Sill och korv och dans på den egna logen på kvällen - SJÄLVKLART, fast då blir det väl jeansen gissar jag.
Passar bra till en finnskogspols eller en slängpolska från Klarälvsdalen.
Thomas
Arbetar tyvärr. Missar både barn och fruntimmer. Kanske nån gång 05.30 midsommardagens morgon kan jag starta min linuxburk.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jag tänker supa mig sketfull, sen går jag ut med ett basebollträ.....sen tänder jag eld på mig själv så att hemtrevnaden infinner sig lagom till jordgubbar och grädde.
Nej, det blir nog inget av detta, jag sitter nog framför burken och firar midsommar i år.

Som vanligt!
Nej, det blir nog inget av detta, jag sitter nog framför burken och firar midsommar i år.

Som vanligt!
Har inte midsommar varit? Hm.. När är det? Fan vad insnöad man är. Är det en vardag jobbar jag väl antar jag. 

-
Jag har heller inte den blekaste aning om när det är.qix skrev:Har inte midsommar varit? Hm.. När är det? Fan vad insnöad man är. Är det en vardag jobbar jag väl antar jag.

2008-06-20 är det väl. Många som jobbar "obekvämt" tydligen.qix skrev:Har inte midsommar varit? Hm.. När är det? Fan vad insnöad man är. Är det en vardag jobbar jag väl antar jag.

-
Inte förrän 20 Juni?Turbo skrev:2008-06-20 är det väl. Många som jobbar "obekvämt" tydligen.qix skrev:Har inte midsommar varit? Hm.. När är det? Fan vad insnöad man är. Är det en vardag jobbar jag väl antar jag.
Inte undra på att man kände sig en smula borta.

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Jag blir väl i vanlig ordning ivägsläpad till någon tråkig fest där dom spottar i glaset och pratar om hundar...
Stackars. Vi kan lira lite Super Mario över nätet annars om du vill?Sid skrev:Jag blir väl i vanlig ordning ivägsläpad till någon tråkig fest där dom spottar i glaset och pratar om hundar...
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Det blir väl bra, då är det ju nästan som här i forumet... hundar...Sid skrev:Jag blir väl i vanlig ordning ivägsläpad till någon tråkig fest där dom spottar i glaset och pratar om hundar...

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Jag brukar alltid planera saker ungefär 5 min innan jag ska göra dom.
Antingen blir jag hemma med min dator, kanske hundvakt eller en öl med mina vänner.
Standard brukar även var att farmor bjuder på käk, om jag nu är välkommen där då jag gör mig arvslös på lördag.

Standard brukar även var att farmor bjuder på käk, om jag nu är välkommen där då jag gör mig arvslös på lördag.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Längtar efter färskpotatis med dill, matjesill, gräddfil och gräslök som är egenodlad. Till efterrätt jordgubbar och glass. 

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- per9000
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
- Kontakt:
Jag hoppas jag byter en blöja eller två. Bebisen ska komma om två veckor nu... Frugan fick just ett falskt alarm, så jag är uppe i green alert 
/Per

/Per
- nicefinger
per9000 skrev:Jag hoppas jag byter en blöja eller två. Bebisen ska komma om två veckor nu... Frugan fick just ett falskt alarm, så jag är uppe i green alert
/Per
Bebis IGEN

Kolsyrat gangesvatten, socker, målarfärgämne (sockerkulör), surhetsgivande medel (saltsyra), dioxin, konservmedel (E211), du-är-så-sötningsmedel (E952), arom, oxidationsmedel.
- per9000
- Kontakt:
Det är samma bebis - den hara bara inte flyttat från sin etta med väggvärme och koksträng till sin nya fina spjälsäng med två mjölkcentraler och två hemtjänst-personal ännicefinger skrev:Bebis IGENper9000 skrev:Jag hoppas jag byter en blöja eller två. Bebisen ska komma om två veckor nu... Frugan fick just ett falskt alarm, så jag är uppe i green alert
/Per

/Per
- P.Forsberg
- AVREGISTRERAD
- Kontakt:
Jag kommer att stänga in hunden för alla fyllbultar som tyvärr springer omkring här under midsommarnatten.
Och sen under nästa morgon ska jag köra iväg och samla in just dom fyllbultarna som brukar ligga någonstans vid vägkanten
och leverera hem dom. Så gjorde jag även förra året och året innan.
Det roligaste var en hemmafru, även hon lite påverkat, som sa att hon inte betala ut någon pant för maken
Annars brukar jag leta efter poliskontroller nästa morgon eftersom jag tycker om att blåsa....
LJ
Och sen under nästa morgon ska jag köra iväg och samla in just dom fyllbultarna som brukar ligga någonstans vid vägkanten
Det roligaste var en hemmafru, även hon lite påverkat, som sa att hon inte betala ut någon pant för maken

Annars brukar jag leta efter poliskontroller nästa morgon eftersom jag tycker om att blåsa....

LJ
Då har jag varit i Norge i runt en vecka, så jag har ingen aning om vad som kommer att hända 

HE HE ! Jag kan se dej åka omkring med typ hundfångarbil och samla ihop alla äkta män som ligger utmed vägkanterna, försöka lämna av dem hos äktafrun, som vägrar skriva på kvittot.Little John skrev:Jag kommer att stänga in hunden för alla fyllbultar som tyvärr springer omkring här under midsommarnatten.
Det roligaste var en hemmafru, även hon lite påverkat, som sa att hon inte betala ut någon pant för maken![]()
![]()
Annars brukar jag leta efter poliskontroller nästa morgon eftersom jag tycker om att blåsa....![]()
LJ

Så du knäcker extra som fyllbultsfångare ibland ?

Senast redigerad av 1 Turbo, redigerad totalt 22 gånger.
-
Little John skrev:Jag kommer att stänga in hunden för alla fyllbultar som tyvärr springer omkring här under midsommarnatten.
Det roligaste var en hemmafru, även hon lite påverkat, som sa att hon inte betala ut någon pant för maken![]()
![]()
Annars brukar jag leta efter poliskontroller nästa morgon eftersom jag tycker om att blåsa....![]()
LJ

Fler folk med humor ser jag.