Giro d'Italia tråden
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Giro d'Italia tråden
Här kan vi diskutera Girot. Jag är inte så kunnig om Cykel men älskar att titta på det. Extra kul i år när Gustav Larsson är kapten i sitt lag. Mycket vurpor hitills i år tyvärr. Finns det fler cykeltorskar här?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Giro d'Italia tråden
Ja, är själv aktiv cyklist med många vätternrundor under åren.
Cyklade Hisingen runt som är på 11 mil nu i söndags som uppvärmning och sen hägrar Vätternrundan för 11 gången i rad.
Tyvärr har jag inte Eurosport längre så kan inte titta på cykeltävlingarna.
Annars älskar jag att se den värsta bergsetappen i Giro d'Italia där snitthastigheten ligger på runt 14-17 km/h
Cyklade Hisingen runt som är på 11 mil nu i söndags som uppvärmning och sen hägrar Vätternrundan för 11 gången i rad.
Tyvärr har jag inte Eurosport längre så kan inte titta på cykeltävlingarna.

Annars älskar jag att se den värsta bergsetappen i Giro d'Italia där snitthastigheten ligger på runt 14-17 km/h

Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
-
Bergsetapperna är mina favoriter också. Underbar sport.
Visst cyklar man en hel del. Dock MTB. 
Körde "Provturen" för Finnmarksturen på 1h och 13-14min förra året.
Har dock cyklat "Siljan runt" några gånger. Dock "bara" 12-mils svängen runt siljan. Har inga resultat i huvet. Gick dock ganska bra sist så jag hamnade i en klunga med några norbergscyklister som cyklade i perfekt tempo.
Blir dock mindre och mindre MTB träning till förmån för hästarna och skolan...

Körde "Provturen" för Finnmarksturen på 1h och 13-14min förra året.
Har dock cyklat "Siljan runt" några gånger. Dock "bara" 12-mils svängen runt siljan. Har inga resultat i huvet. Gick dock ganska bra sist så jag hamnade i en klunga med några norbergscyklister som cyklade i perfekt tempo.

Blir dock mindre och mindre MTB träning till förmån för hästarna och skolan...
Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
- ebbot
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Huga! Inte för att jag är så glad i att titta på cykling men 14-17 km/h för en elitcyklist... Det får Guldhedsbackarna att framstå som en stilla suck.ZX Spectrum skrev:Annars älskar jag att se den värsta bergsetappen i Giro d'Italia där snitthastigheten ligger på runt 14-17 km/h
Tid över? Svara gärna på ett inlägg
Underskattad hjälp precis som denna och denna
-
När jag jobbade som brevbärare så klagade jag hos chefen på att backen från Aspudden upp till Hägerstensåsen var för jobbig. Han bara skakade på huvudet och muttrade tour de France.ebbot skrev:Huga! Inte för att jag är så glad i att titta på cykling men 14-17 km/h för en elitcyklist... Det får Guldhedsbackarna att framstå som en stilla suck.ZX Spectrum skrev:Annars älskar jag att se den värsta bergsetappen i Giro d'Italia där snitthastigheten ligger på runt 14-17 km/h
- ebbot
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
LoL Chefer är en art för sigSid skrev:När jag jobbade som brevbärare så klagade jag hos chefen på att backen från Aspudden upp till Hägerstensåsen var för jobbig. Han bara skakade på huvudet och muttrade tour de France.
Tid över? Svara gärna på ett inlägg
"Tour de France"/"Giro d'Italia" i all ära. Men våra kära grannar har än härlig utmaning de med. 
Trondheim -> Oslo
http://www.styrkeproven.no/extra.asp?Id ... 6746F0BFE3
Är nog få kilometer där det är platt.

Trondheim -> Oslo
http://www.styrkeproven.no/extra.asp?Id ... 6746F0BFE3
Är nog få kilometer där det är platt.

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Mja, jag föredrar MTB jag också, men jag erkänner att jag kollat en del 

-
- Kontakt:
Tjena!
Jaså ni cyklar också. Själv har jag tävlingscyklat i ungefär 4 år(Både mtb och lvg) och är sponsrad av ett märke som heter Merida. Fler borde börja cykla, oerhört skönt motionssätt.
Edit: Det stavas väl inte "sposrad"?
//Simon H
Jaså ni cyklar också. Själv har jag tävlingscyklat i ungefär 4 år(Både mtb och lvg) och är sponsrad av ett märke som heter Merida. Fler borde börja cykla, oerhört skönt motionssätt.
Edit: Det stavas väl inte "sposrad"?

//Simon H
-
Nu börjar femte etappen på Eurosport. Mumma
EDIT: Det är tydligen några kvinnor som inte kan spela klart sin tennismatch i tid så vi får tydligen vänta.
EDIT: Det är tydligen några kvinnor som inte kan spela klart sin tennismatch i tid så vi får tydligen vänta.
- Martin Olsson
- Kontakt:
Ja Merida behöver väl all reklam de kan få. Själv har jag sparkat ut dem ur butiken. Sex månaders leveranstid på ett förb.. växelöraSimmeson skrev:Tjena!
Edit: Det stavas väl inte "sposrad"?![]()
//Simon H

Singlespeed är min passion. Både lvg och mtb.
Girot och Touren - blä!! Riktiga män kör downhill - på fixie !!!!!
-
Riktiga män cyklar uppför 

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Nu är du väl ändå ute och cyklar.
Är det uppför?
Bra, då är du mer man än jag någonsin kommer att bli. Mina cykelturer sträcker sig på sin höjd till affären 500 meter bort, och inte är det speciellt mycket uppför heller. Jag får göra som övriga här, titta på cykling på TV.
Är det uppför?
Bra, då är du mer man än jag någonsin kommer att bli. Mina cykelturer sträcker sig på sin höjd till affären 500 meter bort, och inte är det speciellt mycket uppför heller. Jag får göra som övriga här, titta på cykling på TV.
-
Gustav Larsson åtta i tempoetappen idag. Starkt jobbat.
Kan någon cykelguru här svara på varför dom har täckta bakhjul i tempoetapperna men inte i vanliga etapper?
Kan någon cykelguru här svara på varför dom har täckta bakhjul i tempoetapperna men inte i vanliga etapper?
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Hjälper säkert bara vid extremt höga hastigheter. Vanligtvis är väl snitthastigheten på c:a 40-45 km/h och i tempoetappen uppåt 55-65 km/hSid skrev:Gustav Larsson åtta i tempoetappen idag. Starkt jobbat.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- defatist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jag tror inte att det är tillåtet att ha heltäckande hjul i de övriga dagsetapperna.Sid skrev:Gustav Larsson åtta i tempoetappen idag. Starkt jobbat.
Heja Gustav bra jobbat

- ddaavviidd
- Utgåva: 23.04 Lunar Lobster
Kul att det finns lite cykelentusiaster här! Er som liksom jag just blivit av med Eurosport i kabelnätet (Canal Digital och TV4 Sport kan ta sig nånstans) kan jag tipsa om följande sida: http://www.cyclingfans.com/giro_d_italia_player.html. Den kombinerar norska NRKs livesändningar och engelskspråkiga Eurosports kommentarer. Funkar på min Ubuntu-burk iallafall.