Tja har ett problem som ni här på forumet kanske kan hjälpa mig med

har en gammal Fujitsu Siemens SCENIC 660 som jag fick av min bror som jag har tänkt att använda som brandväg och router. Det sitter en PIII prolle på 500Mhz den första modelen som heter " Katmai" och det sitter ett 3Com nätverkskort i den som är kopplat till moderkortet med pci och en 3 pins kabel, då vet ni det.

Och nu till mitt problem

jag kan inte få den att hitta på den hårddisk som jag hade tänkt att använda i den gammla burk. Det är en Maxtor Diamond Max Plus 9 på 80GB (p)ata 133. Undrar om det kan ha nått att göra att det är förstor disk eller så? Har provat att sätta den på CAP LIMIT men det hjälpte inte heller

Prova att ta en anan ide kabel en nyare som klara (p)ata 133 som jag hade låg (tror vell att dom ska vara bakotkompertibla om du nu är nån skillnad på dom) Tänkte kolla om det finns nån changs att få det att funka? Och när jag ändå är igång så kan jag vell fråga, om det nu är så att det inte kommer att funka vad är changsen att en gammal xbox hårddisk kan funka, vet inte om det är exakt rätt model efter som att jag inte har den bredvid mig men det ska var nått liknande. Seagate ST310014ACE 10GB UDMA/100 5400RPM 2MB IDE HDD spefikationerna stämer iallafall. Och en bonus fråga också

Det sitter ett sne monterat kort i den va kan det vara, inge krav på svar om deta men det skulle vara kul o veta

inget jag har sett förr.
Sytem Specifikationer
Orginal Hårddisk
Maxtor Disken
Seagate Disken