Läs mer på http://stockholm.lug.se/
Årsmöte. P g a svårigheter att få något engagemang inriktar årsmötet sig på en huvudfråga, om föreningen skall avvecklas eller inte.
Om det är någon som vill vara med i SLUG och hålla det vid liv, dyk upp på Proxxi, Engelbrektsgatan 4 (högra källarnedgången) den 17 maj klockan 13.00
17 maj. Stockholms LUG årsmöte / upplösning?
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Geraner
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: 17 maj. Stockholms LUG årsmöte / upplösning?
Jag har varit där, som en av styrelsemedlemmarna.
Totalt har vi 3 personer som var där. - Bara det är ju ett tecken på hur mycket engagemang som finns kvar.
Årsmötet var utlyst 3 veckor i förväg. Alla medlemmar blev informerade via mail, samt informationen på hemsidan.
Totalt har vi 3 personer som var där. - Bara det är ju ett tecken på hur mycket engagemang som finns kvar.
Årsmötet var utlyst 3 veckor i förväg. Alla medlemmar blev informerade via mail, samt informationen på hemsidan.
Senast redigerad av 1 Geraner, redigerad totalt 18 gånger.
Kassör i Föreningen Ubuntu Sverige

Vi hjälper Ubuntu Sverige att marknadsföra användningen av fri och öppen programvara!
Köp klistermärken, böcker och installations-/Live-skivor hos oss.

Vi hjälper Ubuntu Sverige att marknadsföra användningen av fri och öppen programvara!
- Geraner
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
En intressant läsning:
Do we still need LUGs?
Do we still need LUGs?
Kassör i Föreningen Ubuntu Sverige

- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jag anser att svaret är ett rungande JA. Men jag tror att fokus har skiftat från problemlösning till mer sociala sammankomster, precis som artikeln utmålar.
Jag tror att LUGs har möjlighet att utveckla användningen av FOSS, precis som ett Microsoft-seminarium har effekt på Windows-användandet. Om man har små föredrag och tekniska genomgångar av coola grejer man stött på kan alla deltagare utvecklas i en bra riktning.
Jag tror att LUGs har möjlighet att utveckla användningen av FOSS, precis som ett Microsoft-seminarium har effekt på Windows-användandet. Om man har små föredrag och tekniska genomgångar av coola grejer man stött på kan alla deltagare utvecklas i en bra riktning.