Farsan vill spela in lite gamla VHS band till datorn. Jag har kikat på Hauppauge WinTV HVR1300 men kan inte hitta någon relevant info om det fungerar bra med Ubuntu?
Ett måste är att fjärrkontroll osv fungerar bra då den kommer att användas till en mediadator senare.
Sedan kvarstår ju frågan vad det rekomenderas för program till Ubuntu om man vill spela in VHS band till datorn?
Efter som min bror vill ha något liknande så har jag kollat runt lite. Det kort du tittar på ska typ fungera under linux. Det kort min bror och jag valt är ett HVR1100 som tydligen ska fungera bara bra. Men INGENSTANS nämns stöd eller avsaknaden av stöd för sammansatt video eller s-video. Endast DVB-*/Analog stöd. Så om det verkligen kommer fungera får vi inte veta förns om en vecka.
Han dualbootar WinXP och ubuntu så för honom är det väll inte en jätteförlust om vi inte får igång allt under linux.
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!
Kan medela att det fungerade som en dröm. Vi satte i kortet och installerade tvtime. Och BO0M! allt fungerade. Fast om vi får in några kanaler vet jag inte, vi har ingen anten.
Fast vi har inte riktigt listat ut hur vi ska göra med ljudet än. Line-in på kortet är ett vanligt 3.5mm jack. TEH SOLUTION!
A Foolish Consistency is the Hobgoblin of Little Minds.Beware: In C++, your friends can see your privates!