M.v.h
Max Klurig
Flera av Openbox-folket kör Arch så det är inte omöjligt. En kör Foresight också tror jag.zero gravity skrev:Ni är syndare hela bunten... Arch Linux skall de vara
Har för mig att en utav killarna som uppdaterar till senaste gnome även grejar en del med openbox, men kan ha misstagit mig.
Ja! Det stämmer. De du skriver är riktiga uppgifter. Men sen tar installationen bara 10 minuter. Så om något inte går bra. Är det ingen katastrof tidsmässigt. Inga långa dagar för att installera. Du finner all info på Zindens hemsida Foresight.se. Han lagt ner mycket tid på sidan. Nu kan du tala med honom här på Ubuntu också.nicefinger skrev:Kollade lite på Foresight. Behövs tydligen 2 cd eller en dvd för att installera. Stort system tydligen.
Jo men är det konstigt att folk blir irriterade när du sitter och säger att Ubuntu är en Volvo för sega gubbar och Foresight är en Ferrari med sting / annat lyxåk ?Klurig skrev: Jag känner mig lite vingklippt och tagen av de i bland ganska hårda attackerna.
Tycker att det är helt okej att Klurig gör reklam för Foresight Linux här och att han jämför det med Ubuntu, men det är bra att påpeka att det är hans egna åsikter och uppfattningar.Zinden skrev:Håller med er, Klurig är sån som skriver vad han har på hjärtat och skriver ut det till er. Det slutade med att vissa argument var mellan FL & ubuntu. Det kanske inte är så bra att jämföra just i ubuntu-se forum.
Men tanken var nog också att det är den disten som allra flesta använder och associerar med. På så sätt var det lätt att ta ubuntu och jämföra.
Jag som har skrivit massor om Foresight under mina månader här, har sällan jämfört med ubuntu. Sen beror det lite på att många har hoppat på mig om just skriverier om FL och att jag var moderator i ubuntu-se, det klarade inte vissa av. Då hade man det i bakhuvudet hela tiden.
Som sagt, ganska ofarliga jämförelser han har gjort.
http://www.foresightlinux.se/forum/index.php?topic=35.0xoob skrev:Finns det någon Foresight livecd man kan ladda ner och testa innan man installerar?