Lyckas inte spara bokmärken i Firefox 3

Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Lyckas inte spara bokmärken i Firefox 3

Inlägg av Christian Johansson »

Jag lyckas inte spara bokmärken i Firefox 3 under Xubuntu 8.04. Jag lägger till ett eller flera bokmärken, stänger Firefox och när jag sedan öppnar Firefox igen så är bokmärket/bokmärkena jag lade till borta igen. Detta är oerhört frustrerande. Är det någon som har en idé om varför det inte fungerar? Bokmärken är ju en ganska grundläggande funktion tycker jag.
Christian Johansson
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Lyckas inte spara bokmärken i Firefox 3

Inlägg av Christian Johansson »

Problemet försvann genom att jag tog bort /home/användarnamn/.mozilla/firefox-katalogen och installerade om Firefox.

Problemet hade något att göra med svengelska. Firefox tar backup av bokmärkena varje dag och placerar i en backup-katalog. Där kunde jag se att efter att jag för några dagar sedan gick in under Språkstöd och installerade svenskt språkstöd som saknades för Firefox så hette filerna efter det bokmärken*.html istället för bookmarks*.html. I bokmärkes-återställnings-funktionen i Firefox så visades bara de gamla bookmarks-filerna för återställning. De nyare bokmärken-filerna kändes tydligen inte igen. Dessutom var bokmärkesmenyn lite konstig eftersom vissa saker var på engelska och vissa på svenska. Efter ominstallation så är allt på svenska och viktigast av allt; Firefox kommer ihåg de bokmärken jag har lagt till nästa gång jag öppnar Firefox. De svengelska inställningar som fanns tidigare gjorde tydligen Firefox förvirrat.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"