Jag har 94 st uppdateringar som väntar i UpdateManager. Varje gång jag kör hanteraren så ser det ut som om den laddar ner och börjar packa upp, och sedan går den bara tillbaka till början utan att något hänt.
Om jag kör från kommadoraden händer följande:
tomas@tomas-AMD:~$ sudo apt-get upgrade
[sudo] password for tomas:
Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser tillståndsinformation... Färdig
Följande paket har hållits tillbaka:
mplayer ssl-cert
Följande paket kommer att uppgraderas:
amarok amarok-xine apparmor apparmor-utils apport apport-gtk bsdutils capplets-data compiz-fusion-plugins-main emacs emacs22-bin-common emacs22-common emacs22-gtk evolution
evolution-common evolution-data-server evolution-data-server-common evolution-plugins ffmpeg foomatic-filters gnome-about gnome-control-center gnome-desktop-data gnome-panel
gnome-panel-data gnome-settings-daemon gnome-system-monitor gstreamer0.10-esd gstreamer0.10-plugins-good gtk2-engines-pixbuf gvfs gvfs-backends gvfs-fuse hal jockey-common
jockey-gtk kde4libs-bin kdelibs-data kdelibs4c2a kdelibs5 kdelibs5-data libavcodec1d libavformat1d libavutil1d libcamel1.2-11 libebook1.2-9 libecal1.2-7 libedata-book1.2-2
libedata-cal1.2-6 libedataserver1.2-9 libedataserverui1.2-8 libegroupwise1.2-13 libexchange-storage1.2-3 libgdata-google1.2-1 libgdata1.2-1 libgnome-desktop-2
libgnome-window-settings1 libgtk2.0-0 libgtk2.0-bin libgtk2.0-common libgtk2.0-dev libgvfscommon0 libhal-storage1 libhal1 libldap-2.4-2 libnautilus-extension1
libpanel-applet2-0 libphonon4 libpostproc1d libspeex1 libssl0.9.8 libswscale1d lshw mount nautilus nautilus-data openssh-client openssl python-apport python-problem-report
python-virtkey ssh-askpass-gnome sudo util-linux util-linux-locales vorbis-tools xserver-xorg-video-intel xulrunner-1.9 xulrunner-1.9-gnome-support
89 uppgraderade, 0 nyinstallerade, 0 att ta bort och 2 ej uppgraderade.
Behöver hämta 0B/112MB arkiv.
Efter denna åtgärd kommer ytterligare 492kB diskutrymme att användas.
Vill du fortsätta [J/n]? j
Plockar ut mallar från paketen: 100%
Förkonfigurerar paket ...
Segmenteringsfel
---------------------
Vad ska jag göra?
Hardy installerar inte uppdateringar - segmenteringsfel
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: Hardy installerar inte uppdateringar - segmenteringsfel
Hm, segmenteringsfel är inte så kul, det är svårt att säga vad det beror på. Antingen är det någon skadad fil någonstans eller så är det hårdvarufel. Fungerar det med sudo aptitude safe-upgrade istället? Annars kanske du kan testa med kommandot sudo apt-get install amarok amarok-xine (det uppgraderar bara amarok), fungerar det bättre?
@Lars
Båda åtgärderna gav samma resultat - segmenteringsfel
Båda åtgärderna gav samma resultat - segmenteringsfel
Jag ser att flera rapporterar segfault med apt-get, men jag får det ju även med aptitude.
Kan man byta ut apt-get?
Aptitude?
Har de någon gemensam modul?
Kan jag nedgradera till 7.10?
Kan man byta ut apt-get?
Aptitude?
Har de någon gemensam modul?
Kan jag nedgradera till 7.10?
Fixat!
apt-get clean och sedan fsck
Därefter omstart och ny nedladdning och installation av UpppdateringsHanteraren.
Tydligen var det något av paketen som var skadat eller korrupt.
apt-get clean och sedan fsck
Därefter omstart och ny nedladdning och installation av UpppdateringsHanteraren.
Tydligen var det något av paketen som var skadat eller korrupt.