Och scrollar man ned lite så kan man läsa en kommentar som är helt klart intressant!!
http://moishelettvin.blogspot.com/2006/ ... pfest.html
Kommentaren är:
"Stanley Krute said...
I started work at MS in 1986, and worked on and off until 1997.
In 1986 the company employed 1500 people.
In 1989 I worked on Windows UI for a brief period. I think the company was up to 4 or 5000 people at that point.
Even then one could see that what MS did to IBM would eventually happen to MS, and that they would grow to become what they once laughed at.
Too bad. Vista is a bloated baroque thing that adds some kernel security and eye candy at the cost of doubling a machine's RAM and adding a high-end graphics chip.
If Ubuntu or another Linux can solve some of their remaining networking, graphics, and setup issues, they've got a major opening.
-- stan"
Tips på intressant bloggartikel
- Johan Westin
- Kontakt:
Helt klart intressant.
Fast allt man läser på internet är inte sant. Men jag kan inte se några skäl till att någon skulle ljuga och påstå en sådan sak.
Eller tror ni att Ubuntu kommer kunna plocka marknads andelar nu när Vista kommer? Det pratas mycket om att många företag planerar att inte uppgradera till Vista och istället ta chansen att köra Linux på sina desktopmaskiner.
Fast allt man läser på internet är inte sant. Men jag kan inte se några skäl till att någon skulle ljuga och påstå en sådan sak.
Eller tror ni att Ubuntu kommer kunna plocka marknads andelar nu när Vista kommer? Det pratas mycket om att många företag planerar att inte uppgradera till Vista och istället ta chansen att köra Linux på sina desktopmaskiner.
---
Johan Westin
Johan Westin
[quote="Bobcat"]Too bad. Vista is a bloated baroque thing that adds some kernel security and eye candy at the cost of doubling a machine's RAM and adding a high-end graphics chip.
If Ubuntu or another Linux can solve some of their remaining networking, graphics, and setup issues, they've got a major opening.
-- stan"[/quote]
Det mest barokta med Vista är ju prissättningen....
rena löjan.... 
Måste vara en extrem direktavkastning till någon amerikansk pensionsfond som är storägare i MS.
Så jag tänker inte vara med och betala amerikanernas pensioner eller nåt annat strunt som glupska aktieägare hittar på.
Hellre skänker jag pengarna till Rädda Barnen än låter Bill G åka runt på sin filantropiska rundvandring..
Men.....Ubuntu måste lösa precis det som artikeln skriver... och allt finns med i Feisty Fawn planeringen hos Lauchpad...

-- stan"[/quote]
Det mest barokta med Vista är ju prissättningen....

Måste vara en extrem direktavkastning till någon amerikansk pensionsfond som är storägare i MS.
Så jag tänker inte vara med och betala amerikanernas pensioner eller nåt annat strunt som glupska aktieägare hittar på.
Hellre skänker jag pengarna till Rädda Barnen än låter Bill G åka runt på sin filantropiska rundvandring..

Men.....Ubuntu måste lösa precis det som artikeln skriver... och allt finns med i Feisty Fawn planeringen hos Lauchpad...