Hej. Vad finns det för program att packa upp och även packa ned filer med.
Inget märkvärdigt behövs, bara det är enkelt att installera och använda.
Tack !
Packa filer
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Packa filer
Det ska bara va att markera filerna, högerklicka och välja Skapa akiv. För att packa upp bara högerklicka -> Packa upp här. För att packa upp rar-arkiv kan man behöva unrar som finns i synaptic
Senast redigerad av 1 Cadryc, redigerad totalt 5 gånger.
Undrade också detta, men nu vet jag hur man gör. Tack! 

Hej. Jag har ett problem. Har installerat unrar-free ifrån synaptic. Men kan ändå inte packa upp .rar filer. "Akrivtypen stöds inte"
Hade varit tacksam för hjälp, man har ju lite avsnitt att se ifatt
Mvh
Klabbe
Hade varit tacksam för hjälp, man har ju lite avsnitt att se ifatt

Mvh
Klabbe
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Varmt välkommen till ubuntu-se
unrar-free är vad jag förstår ett fritt alternativ till unrar, och det finns många fördelar med att använda fria laternativ, men i det här fallet är det fria alternativet tyvärr långt ifrån lika funktionellt (än så länge). Avinstallera unrar-free och installera unrar istället, med det har jag lyckats packa upp alla rar-arkiv jag stött på

unrar-free är vad jag förstår ett fritt alternativ till unrar, och det finns många fördelar med att använda fria laternativ, men i det här fallet är det fria alternativet tyvärr långt ifrån lika funktionellt (än så länge). Avinstallera unrar-free och installera unrar istället, med det har jag lyckats packa upp alla rar-arkiv jag stött på

Okej, Testade. Funkar kanon. Tack för hjälpen!
-
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
har för mig att unrar-free inte har stöd för rar 3. Så det blir fler o fler rar filer som inte kommer funka.