Dagbok/ kalender!

Zeba
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Dagbok/ kalender!

Inlägg av Zeba »

Jag behöver en kalender som jag kan använda typ som en dagbok för specifika anteckningar med både tids och dag markeringar. Jag har fått en medicin som jag ska ta ett tag och behöver anteckna ev. effekt och biverkningar av den för att kunna diskutera med min läkare...Först tänkte jag skriva i ett vanligt dokumentark, men det måste finnas en smidigare lösning. Jag har testat evolution men den är mer inriktad på framtiden än dagbok.

Sen hade det varit kul att kunna göra en graf eller diagram över utvecklingen. Jag är väl lite av en grafisk statistiknörd och kan väl även passa på att eftersöka en träningsdagbok med lite kul funktioner.

Nån som vet något kul, eller ska jag slå mig på programmering i sommar?
Jag har en känsla att det tar ganska mycket tid att skriva ett program, speciellt om tidigare erfarenheter i ämnet begränsas till en dag för 20 år sedan när jag fick en boll att studsa på tv:n med hjälp av en commandore 64....!
Användarvisningsbild
TobbeT
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Re: Dagbok/ kalender!

Inlägg av TobbeT »

Hej,

Kan det här vara nåt? http://www.getdeb.net/app/qOrganizer. Annars kan du kolla på http://linuxappfinder.com/

//Tobbe
Användarvisningsbild
Gurra72
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Inlägg av Gurra72 »

Google calendar rekommenderar jag. Den kommer du ju dessutom åt var du än befinner dig bara du har internet.
Användarvisningsbild
Xappe
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Xappe »

Gurra72 skrev:Google calendar rekommenderar jag. Den kommer du ju dessutom åt var du än befinner dig bara du har internet.
Jag tycker oxå google calendar fungerar bra. Jag använder den tillsammans med Lightning (kalenderpluginet till Thunderbird) m.h.a. "provider for google calendar" som är en annan extension som krävs för att det ska fungera. Den sistnämnda ska även fungera med Sunbird, den fristående kalenderapplikationen från mozilla.
vanum est vobis ante lucem surgere
Zeba
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Zeba »

Jag har laddat hem qorganizer nu, och blotta anblicken är bättre än evolution. Tycker den fungerar bra ;D .

Vad gäller träningsprogrammet får jag nog nöja mig med nån webbsida istället. Jag har för mig det finns sajter där man kan föra träningsdagbok.

Google säkert bra, men jag trivs bättre att med en kalender på min egen dator än på nån server i cyber....(eller pennsylvania eller var nu google har sina servrer) :P
Hjalle
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av Hjalle »

Sunbird, det finns också en version som bakas in i Thunderbird (mailprogram)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"