Hej jag har blivit glatt överraskad av Ubuntu och Linux det som jag undrar är helt enkelt om det går att köra ubuntu eller någon annan linux dist på mobilen ?
jag har en k7010i och en w810i båda ifrån sonyericsson går det att göra linux på dessa telefoner
Linux på mobile?
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: Linux på mobile?
Hej!
ja det ska finnas en ubuntu version för mobiler om du kollar på deras sida
ja det ska finnas en ubuntu version för mobiler om du kollar på deras sida

- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Är inte hundra säker, men ganska säker på den bara funkar på en del windows-mobiler, eller om Ubuntu Mobile bara var för kommande umpc och internet tablet.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
när jag läste om det så stod det att den stödjer touchscreen som kan läsa av 2 punkter så jag tror nog iphone funkar medCadryc skrev:Är inte hundra säker, men ganska säker på den bara funkar på en del windows-mobiler, eller om Ubuntu Mobile bara var för kommande umpc och internet tablet.

- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Den ska stöda all annan hådvara också, som tex CPU.
En iPhone med Ubuntu på vore oslagbart

En iPhone med Ubuntu på vore oslagbart

- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Det kommer säkert 10-20 olika Android-baserade iPhone-liknande nallar till hösten, iaf internationellt - här i Schwedala får vi vänta till 2011 eller nåt sånt, hehe, som med iPhone...Cadryc skrev:Den ska stöda all annan hådvara också, som tex CPU.
En iPhone med Ubuntu på vore oslagbart![]()

Men Ubuntu-Mobile är för UMPC m.m, inte för telefoner som jag förstått det... Sedan kommer kanske en Ubuntu-Mobile-(phone)-OS också sen men det är väl främst Android som är intressant för utvecklarna just nu iaf...
Ang iPhone så har den tvådelat OS, en del är samma som i iPod Touch och heter iPhone-OS, den andra är telefondelen och relativt fristående från huvudoperativet verkar det som - ja jag har inte fattat riktigt hur det fungerar, hehe... Men att ersätta iPhoneOS med Ubuntu blir nog tufft eftersom telefon-delen av programvaran lär vara helt beroende av iPhoneOS...

>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<