En skillnad från ubuntu 7.10 är att jag har "Support for Atheros 802.11 wireless LAN cards" , vilket antagligen är en fördel

Någon som har lust att hjälpa mig? Tack på förhand
Ulsak skrev:När jag kör lshw jag får meddelande att hårdvaran är "UNCLAIMED" trots att den syns t o m "Hårdvarudrivrutiner"
Tyvärr fungerar inte. Om man inte ska göra något mer efter? Tack på förhandLars skrev:Jag tror att paketetlinux-restricted-modules behövs.
installera ndiswrapper system>administartion>pakethanteraren o sen söker på ndiswrapper o installerar du måste ha kabel i datorn!!! går inte installera utan internetnatttte skrev:installera ndiswrapper o installera moddade drivrutiner... så ska de nog fungera.... hur du installerar ndiswrapper går du in på synaptic... söker på ndiswrapper o installerar sj har jag försökt få igång skiten men håller jusst nu på o installerar om hela min burk på en ny bränd iso skiva ha de så länge
ja då e de bara o installera drivrutinen för ditt trådlösa o om du inte vet vart du ska hitta den så ta dej en google tur...Ulsak skrev:hmm, ndiswrapper följer väl med HH 8.04?, kollat i System - Administration - där står det Windows drivrutiner...
googla på Atheros AR500 moddade drivrutiner eller ngt liknandenatttte skrev:ja då e de bara o installera drivrutinen för ditt trådlösa o om du inte vet vart du ska hitta den så ta dej en google tur...Ulsak skrev:hmm, ndiswrapper följer väl med HH 8.04?, kollat i System - Administration - där står det Windows drivrutiner...:D vad hade du för typ av trådlöst?
Man måste vara medlem på den sidan för att få ladda ner. har registrerat mig men har inte få konfirmationsmailet, har gått tre dar nu.Ulsak skrev:Provat här?
http://www.charydent.com/ar5006x.html