Hur fungerar Emerald Theme Manager?
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Hur fungerar Emerald Theme Manager?
Hej
Hur gör man för att byta tema med Emerald Theme Manager?
Jag menar, om man valt ett tema man vill ha hur lägger man till det? Om man bara trycker på Quit så händer ju inget. Jag hittar ingen Apply knapp.
Hur gör man för att byta tema med Emerald Theme Manager?
Jag menar, om man valt ett tema man vill ha hur lägger man till det? Om man bara trycker på Quit så händer ju inget. Jag hittar ingen Apply knapp.
- Bilagor
-
- Emerald Theme Manager
- Emerald.jpg (95.87 KiB) Visad 1161 gånger
Re: Hur fungerar Emerald Theme Manager?
Jag har för mig att man kan använda Compiz Fusion för att använda Emerald-teman. Jag har också för mig att man ska ändra under "Window Decoration" i ccsm, ccsm är ett GUI där man kan göra ändringar i inställningar i compiz fusion. Ett tips är att intallera det och det gör du genom att öppna terminalen och skriva:
Sedan skriver du ccsm i terminalen för starta programmet. Det ligger också under System>Inställningar>Advance Desktop Effects Settings
EDIT: Det här löser ju inte ditt problem eller ger svar på din fråga, men jag tror att det är ett steg i rätt riktning.
Kod: Markera allt
sudo apt-get install ccsm
EDIT: Det här löser ju inte ditt problem eller ger svar på din fråga, men jag tror att det är ett steg i rätt riktning.
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Compiz fusion använder normalt inte emerald utan något som (numera) heter "kde-window-decorator", så för att få emerald att byta tema så måste du starta emerald (efter att ha startat compiz). (Du kan prova alltihop genom att (i en terminal) först starta compiz: "compiz --replace" och sedan "emerald --replace" och slutligen försöka byta tema med emeralds inställningar).
EDIT: som tweeek säger så kan man med hjälp av ccsm ändra inställningar i compiz, och där välja att köra emerald istället för kde-window-decorator.
Edit2: För att förtydliga, kde-window-decorator som du antagligen använder, går att ställa in där man ställer in utseendet för kde annars, eftersom den använder kde's normala dekorationer (de för kwin).
EDIT: som tweeek säger så kan man med hjälp av ccsm ändra inställningar i compiz, och där välja att köra emerald istället för kde-window-decorator.
Edit2: För att förtydliga, kde-window-decorator som du antagligen använder, går att ställa in där man ställer in utseendet för kde annars, eftersom den använder kde's normala dekorationer (de för kwin).
More Mekaniserad at http://blippe.se.
Installera Compiz Fusion Icon. Starta programmet och du får en blå kub i aktivitetsfältet. Högerklicka där så kan du byta fönsterhanterare (till Beryl i detta fallet).
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- Mekaniserad Apelsin
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Vänta... vad? Beryl? varför då?Hund skrev:Installera Compiz Fusion Icon. Starta programmet och du får en blå kub i aktivitetsfältet. Högerklicka där så kan du byta fönsterhanterare (till Beryl i detta fallet).
More Mekaniserad at http://blippe.se.
-
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Kom på att jag kanske ska säga att jag inte fått Compiz-Fustion att fungera på min dator.
Tweeek:
Kubuntu hittar inte ccsm-paketet.
Mekaniserad Apelsin:
Har redan försökt med emerald --replace, fungerade inte, antagligen för att Compiz inte vill.
Hund:
Compiz Fusion Icon finns inte i Adept? Måste laddas hem extärnt ifrån?
Tack för alla svar.
Tweeek:
Kubuntu hittar inte ccsm-paketet.
Mekaniserad Apelsin:
Har redan försökt med emerald --replace, fungerade inte, antagligen för att Compiz inte vill.
Hund:
Compiz Fusion Icon finns inte i Adept? Måste laddas hem extärnt ifrån?
Tack för alla svar.
Bra fråga du?Mekaniserad Apelsin skrev:Vänta... vad? Beryl? varför då?Hund skrev:Installera Compiz Fusion Icon. Starta programmet och du får en blå kub i aktivitetsfältet. Högerklicka där så kan du byta fönsterhanterare (till Beryl i detta fallet).

---
http://tombuntu.com/index.php/2007/08/2 ... tray-icon/
Glömde bort att den bara finns med i förråden för 8.04.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Från beryl-tiden har jag för mej att man inte använder emerald i KDE, utan bara i gnome, men det kanske är ändrat sen dom slog ihop compiz och beryl igen, jag är osäker här, har inte använt emerald på väldigt länge. Det fanns i alla fall en motsvarighet till emerald, men jag är osäker på vad den hette, tror det var aquamarine.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

"Beryl Emerald Theme" finns med på KDE-Look iaf:vulfgar skrev:Från beryl-tiden har jag för mej att man inte använder emerald i KDE, utan bara i gnome, men det kanske är ändrat sen dom slog ihop compiz och beryl igen, jag är osäker här, har inte använt emerald på väldigt länge. Det fanns i alla fall en motsvarighet till emerald, men jag är osäker på vad den hette, tror det var aquamarine.
http://kde-look.org/index.php?xcontentmode=103

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Ok, det var längesen som jag sa, så det har väl ändrats. När slutade vi med beryl och började med cf, var det något år sen?Hund skrev:"Beryl Emerald Theme" finns med på KDE-Look iaf:vulfgar skrev:Från beryl-tiden har jag för mej att man inte använder emerald i KDE, utan bara i gnome, men det kanske är ändrat sen dom slog ihop compiz och beryl igen, jag är osäker här, har inte använt emerald på väldigt länge. Det fanns i alla fall en motsvarighet till emerald, men jag är osäker på vad den hette, tror det var aquamarine.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Antingen kom det när 7.04 fanns eller så var det 7.04 som var första versionen med CF som standard?vulfgar skrev:Ok, det var längesen som jag sa, så det har väl ändrats. När slutade vi med beryl och började med cf, var det något år sen?Hund skrev:"Beryl Emerald Theme" finns med på KDE-Look iaf:vulfgar skrev:Från beryl-tiden har jag för mej att man inte använder emerald i KDE, utan bara i gnome, men det kanske är ändrat sen dom slog ihop compiz och beryl igen, jag är osäker här, har inte använt emerald på väldigt länge. Det fanns i alla fall en motsvarighet till emerald, men jag är osäker på vad den hette, tror det var aquamarine.