SMF har diskuterats mot bakgrund av det du skriver på moderatorforumet som ledde till beslutet att köra med SMF. Tilläggen på punres är inget alternativ eftersom dagens PunBB inte har något system för tillägg, det skulle dessutom innebära en hel uppsjö med tillägg (om de funnits tillgängliga) att behöva göra sig beroende av, och förmodligen även en del omskrivning av PunBB sig, vilket inte vore bra.
Besluten är redan tagna för vilka programvaror som kommer att användas, men känner du att du ändå vill diskutera så får du ju gärna skapa en ny tråd så ska nog jag hitta dit

Är problemet med PunBB just nu är att de inte har någon funktion för att hantera moduler? En sådan funktion kommer i PunBB 1.3 vilket kommer att släppas inom den närmsta tiden. Puntal(istället för Joomla) kan i alla fall redan nu hantera moduler.
Nu kanske det redan är bestämt, men av egen erfarenhet så är SMF och Joomla inga höjdare höjdare, speciellt inte då det gäller prestanda. Att Joomla sen är ett tjockt inobjektivt bloat-script gör inte saken bättre.
Men det viktigaste för mig är i alla fall att licensen är öppen. Jag blev glad när jag först kom hit och märkte att ni till skillnad från Ubuntus main-sida använder er utav GPL licensierat matrial.