Min maskin hittar inte längre skannern.
Xsane står och tuggar "letar efter enheter..." länge innan den till slut spottar ur sig "Inga enheter tillgängliga". Skannern fungerade finfint senast för 3 dagar sedan men när jag skulle skanna idag funkar den inte. Pluggar jag in den i min laptop fungerar den på direkten som den ska så det är inget fel på hårdvaran eller kablarna.
lsusb står och tuggar jättelänge innan det spottar ur sig resultatet och då listas inte skannern där. (listas på en sekund på laptopen).
sane-find-scanner hittade skannern efter ett par minuters tuggande men den vill forfarande inte hittas i xsane.
Vid ett försök ikväll hittades faktiskt skannern av xsane efter ett par minuters malande och då fungerade den som den skulle. När jag sedan stängde ner xsane och startade upp igen så var skannern försvunnen igen...
Testat flera olika usb-portar och kablar med samma resultat.
Kollat senaste dagars uppdateringar men inget skanner- eller usb-relaterat där.
Hjälp!
(Ubuntu studio 8.04, 64-bitars. Epson Perfection 640U)
Hittar inte längre skannern
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara