problem surfa till ubuntuguide

ycc
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Kontakt:

problem surfa till ubuntuguide

Inlägg av ycc »

När jag försöker surfa till någon av ubuntuguides senare sidor (Gutsy, Hardy) så svartnar skärmen och jag blir utloggad.
F.ö. tycker jag surfningen går någorlunda, jag kör Hardy/Firefox (CompizFusion).
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Gutsy
Vad kan det bero på? Har någon upplevt något liknande? Sidan är ju ganska lång, men det borde väl inte påverka en någorlunda modern dator (4 G RAM och ganska mycket tomt diskutrymme).
ubuntuguide har varit hackade tidigare tror jag, men vad det nuvarande problemet beror på vet jag inte.

EDIT: Även kört utan CompizFusion. Metacity ger samma problem, annars verkar systemet och surfningen funka. Undrar om kan hitta en liknande sida, d.v.s. en lång sida med text och se om det är problemet eller om sajten är orsaken?
Senast redigerad av 2 ycc, redigerad totalt 9 gång.
DimensionX
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: problem surfa till ubuntuguide

Inlägg av DimensionX »

ycc skrev:När jag försöker surfa till någon av ubuntuguides senare sidor (Gutsy, Hardy) så svartnar skärmen och jag blir utloggad.
F.ö. tycker jag surfningen går någorlunda, jag kör Hardy/Firefox (CompizFusion).
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Gutsy
Vad kan det bero på? Har någon upplevt något liknande?
ubuntuguide har varit hackade tidigare tror jag, men vad det nuvarande problemet beror på vet jag inte.
Låter skumt, testa att rensa cookies som kan ställa till många underliga problem ibland.
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

"clear private data" > lägger till "ta bort cookies" > klickar OK
startar om systemet

Ändå blir jag utloggad lär jag surfar till ubuntuguide !
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Okey, då ligger felet hos hos själva sajten.

Många gånger kan cookies ställa till underliga problem, jag har själv tvingats att rensa cookies åtskilliga gånger då jag inte ens kunnat logga in på mina egna forum.

Vi får hoppas att de fixar till sajten så att den fungerar bra igen då. :)
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Ja, rensa cookies lät som en bra åtgärd, det har hjälpt i liknande situationer för mig med. Jag får hoppas det beror på sajen. :)
DimensionX

Inlägg av DimensionX »

Det är frustrerande när det blir fel på sajterna sådär. Hoppas de fixar till det, för jag har svårt att tro att det skulle vara nåt fel med din dator eller browser. Verkar inte speciellt troligt.

Men, det kunde varit värre............

Forumvärden som jag hade mitt forum på hade fått fel på sin ip guard. Så plötsligt var ett flertal telia ip filtrerade som "hot", bland annat mitt, och jag var bannad från mitt eget forum. Enda sättet att ta mig in var att använda en av alla online proxys. Detta pågick i nästan 3 veckor innan de kunde rätta till felet. Gissa om jag vart förbaskad. :(

:)
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

DimensionX skrev:Det är frustrerande när det blir fel på sajterna sådär. Hoppas de fixar till det, för jag har svårt att tro att det skulle vara nåt fel med din dator eller browser. Verkar inte speciellt troligt.

Men, det kunde varit värre............

Forumvärden som jag hade mitt forum på hade fått fel på sin ip guard. Så plötsligt var ett flertal telia ip filtrerade som "hot", bland annat mitt, och jag var bannad från mitt eget forum. Enda sättet att ta mig in var att använda en av alla online proxys. Detta pågick i nästan 3 veckor innan de kunde rätta till felet. Gissa om jag vart förbaskad. :(

:)
Absolut en trist situation. :(
Själv försökte jag ha mailserver på dynamisk IP och det mesta jag skickade hamnade i spam-mappen hos mottagarna. Kompisarna jag skickade till hade sin mail hos de stora kända gratisleverantörerna och de anser tydligen att den domän som byter IP är en skum filur ;)
ycc
Kontakt:

Inlägg av ycc »

Problemet verkar ha löst sig. Det kan ha skett i samband med uppdateringen av Firefox.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren - inaktuell"