I alla fall fick det mig att fundera över forumets policy gällande att stänga trådar (och även att ta bort trådar).
Jag tycker att vi bör ha som policy att inte ta bort några trådar, eftersom att det är bra att kunna se om andra har haft liknande problem, som en själv, vilket kan innebära att man får svar på sina frågor och inte behöver öppna en ny tråd. Och öppnar personen i fråga ändå en ny tråd, så kan den som svarar hänvisa till en tidigare tråd.
Vad gäller stägning av trådar, är jag emot detta också, eftersom att folk långt efter trådens bäst före datum kan känna att de har något att tillföra till just den tråden.
I vissa fall kan det ju vara trådar/inlägg, som bryter mot forumets regler och då är det ju självklart att man bör radera dessa, men detta tillhör undantagen.
Om jag har förstått det rätt så finns det tre moderatorer av detta forumet och jag undrar om dessa tre skulle kunna enas om att vi har som policy att inte radera/stänga trådar som inte bryter mot forumets regler?
Vad jag vill ha är alltså tre godkännanden, ett från varje moderator och gärna även åsikter.