Virtualbox 1.6.0 Sun
Virtualbox 1.6.0 Sun
Den jag har installerad heter alltså Sun xVM Virtualbox Den skulle väl hitta USB men min vill den inte ha. Den ska ha bättre sömlöst också. Någon som kör den? 

- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Virtualbox 1.6.0 Sun
Jag installerade den precis, men har inte hunnit se om den skiljer sej fån tidigare version ännu.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

Installerade precis här med. Verkar vara lite snabbare, stabilare och bättre. 

Home sweet ~/ = http://sandnabba.se
Flyter på bra med XP. Musen kan dras mellan systemen men man kan tydligen inte flytta mappar mellan systemen, som man kan göra i Vmware. Saknar också USB.. CPU ligger lågt vilket är bra. Sömnlöst läge funkar fint. Häftigt att ha 2 OS samtidigt 

Okey jag tog bort " # "_ där det föreslogs och då kunde jag se min "Kingston_datatraveler_2.0" och fick då error o.s.v. Jag förstår att det är en bug.andol skrev:Angående USB-stödet.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+sour ... bug/151585
http://www.virtualbox.org/ticket/747

-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jag vill testa Virtualbox men behöver hjälp med hur jag ska installera det?
Någon?
Ok, det löste sig. Valde att tillåte körning av filen som ett program.
(Jag är ny på Ubuntu så jag har inte koll ........ännu
Någon?
Ok, det löste sig. Valde att tillåte körning av filen som ett program.
(Jag är ny på Ubuntu så jag har inte koll ........ännu
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Håller på att installera XP i VirtualBox, och då dyker en fundering upp;
Är det att rekomendera/nödvändigt eller har ingen betydelse, att installera antivirus på XP?
Är det att rekomendera/nödvändigt eller har ingen betydelse, att installera antivirus på XP?
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jupp, kört den i både Hardy och OS X och fungerar bra. VMWare Fusion i OS X är ett hack tightare, utnyttjar cpu-kärnorna bättre påstås det. Sedan tycker jag det suuuger FETT att ingen av dom lyckats få till nåt basic OpenGL-stöd så man kan köra Compiz-Fusion...
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Frågan passar nog bättre i en egen tråd men det beror helt på. Används XP bara ibland så behövs inget AV tycker jag medan om du kör XP virtuellt 24/7 så kan det behövas.Akny skrev:Håller på att installera XP i VirtualBox, och då dyker en fundering upp;
Det var ju ett riktigt lyft, det att också kunna köra sömlöst med Linuxdistar 
Visserligen har det sömlösa rasat ett par gånger så fick ominstallera guestadditions men det gör det mer intressant att köra Linuxdistar under VB nu! Även USB funkar utan anmärkning.

Visserligen har det sömlösa rasat ett par gånger så fick ominstallera guestadditions men det gör det mer intressant att köra Linuxdistar under VB nu! Även USB funkar utan anmärkning.