HARDY HERON är rena rama skrotet
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: HARDY HERON är rena rama skrotet
Opera har inget med Ubuntu att göra. Skicka de klagomålen till Opera.
OT snack om Windows flyttades hit: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... &sk=t&sd=a
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Vad har jag då för nytta av Ubuntu om jag inte kan använda en webbläsare utan att den krashar jämt och ständigt. Jag antar att jag ska skicka de klagomålen till Ubuntu för den delen...Sid skrev:Opera har inget med Ubuntu att göra. Skicka de klagomålen till Opera.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Du kan ju testa att använda en webbläsare som inte är en betaversion.Suave skrev:Vad har jag då för nytta av Ubuntu om jag inte kan använda en webbläsare utan att den krashar jämt och ständigt. Jag antar att jag ska skicka de klagomålen till Ubuntu för den delen...Sid skrev:Opera har inget med Ubuntu att göra. Skicka de klagomålen till Opera.
Dessutom så kan det vara flash som krashar webbläsaren.
Angående klagomål så tycker jag att man ska skicka dem till de som har gjort programmet.
Om det gäller Firefox så kan jag dock förstå om man skickar klagomålen till Ubuntu då det är den standardwebbläsaren som följer med.
Rädda skog med ett musklick: http://www.ettklickforskogen.se/
Läsvärt: http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html
Läsvärt: http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html
Varför detta negativa utrop. Lägg ner 1-2 veckor på att lösa problemen, sen om det inte funkar så skyll på tillverkarna. Sen att om du fixar så NVIDIA kortet funkar, så funkar inte WireLess kortet, eller ljudet längre, men du har alltid något att göra med linux.
Om det inte var för att det var nödvändigt med hårdvara så skulle GNU/Linux vara det rätta valet.
Om det inte var för att det var nödvändigt med hårdvara så skulle GNU/Linux vara det rätta valet.

Senast redigerad av 3 Hjalle, redigerad totalt 4 gång.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Webbläsarkrascherna har ett eventuellt samband med Pulseaudio att göra- efter att jag avinstallerade pulseaudio har inte FF kraschat eller krånglat nånting..Suave skrev:Vad har jag då för nytta av Ubuntu om jag inte kan använda en webbläsare utan att den krashar jämt och ständigt. Jag antar att jag ska skicka de klagomålen till Ubuntu för den delen...Sid skrev:Opera har inget med Ubuntu att göra. Skicka de klagomålen till Opera.
Kod: Markera allt
sudo apt-get remove pulseaudio
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Det var huvet på spiken det..Hjalle skrev:Sen att om du fixar så NVIDIA kortet funkar så funkar inte WireLess kortet, eller ljudet längre, men du har alltid något att göra med linux.

- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Nu har jag inte testat det själv men jag hittade anvisningar där man får Firefox 3 beta stabilare genom ett annat forum. Så här såg detta ut:Suave skrev:Vad har jag då för nytta av Ubuntu om jag inte kan använda en webbläsare utan att den krashar jämt och ständigt. Jag antar att jag ska skicka de klagomålen till Ubuntu för den delen...Sid skrev:Opera har inget med Ubuntu att göra. Skicka de klagomålen till Opera.
Någon som kan bekräfta att detta kan vara orsaken till krascherna?1. Open Firefox 3
2. Disable phishing/attack detection in the security section of the Preferences
3. Close Firefox
4. Make hidden files visible (Locations - Personal folder - View - show hidden files)
5. Delete /home/user/.mozilla/firefox/blahblahblah.default/urlclassifier*.sqlite
6. Open Firefox.
7. There is no next step. You're done. :-)"
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
- ajja
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
- Kontakt:
Testade ovan och surfade sedan in hos IDG tyckte mig uppleva att rullningen fungerade smidigare, bläddring mellan delsidor fungerade ungf. som vanligt (olika segt beroende på reklam-servrarna), i stort nöjd.ZX Spectrum skrev:
Nu har jag inte testat det själv men jag hittade anvisningar där man får Firefox 3 beta stabilare genom ett annat forum. Så här såg detta ut:
Någon som kan bekräfta att detta kan vara orsaken till krascherna?1. Open Firefox 3
2. Disable phishing/attack detection in the security section of the Preferences
3. Close Firefox
4. Make hidden files visible (Locations - Personal folder - View - show hidden files)
5. Delete /home/user/.mozilla/firefox/blahblahblah.default/urlclassifier*.sqlite
6. Open Firefox.
7. There is no next step. You're done. :-)"
Surfade sedan in på krasch-testar sidan 'aftonbladet.se' och han, faktiskt, rulla ned ett par centimeter innan FF gick i grynkorv.
Hardy fungerar kasst för mig också.
Jag misstänker att det ska till någon uppdatering men varje gång jag försöker starta något administrativt program låser det sig (jag kan dock använda övriga program utan problem).
Jag misstänker att det ska till någon uppdatering men varje gång jag försöker starta något administrativt program låser det sig (jag kan dock använda övriga program utan problem).
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Hej alla,obelix skrev:Jag har två datorer. En bordsdator och en bärbar. Jag har funderat på att lämna Microsofts produkter sedan år 2005 åtminstone. Julen 2007 gjorde jag slag i saken och installerade Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon). På bordsadtorn. Det var en positiv upplevelse i det stora hela, om det nu i alla fall inte var fullständigt problemfritt. Min bärbara har jag skaffat efter det. Den hade Vista förinstallerad. Det åkte ut bums.
Härom dagen laddade jag ner Hardy Heron och brände den till CD. Jag provade först att starta bordsdatorn från CD:n. Ingenting märkvärdigt uppdagades. Sagt och gjort, jag uppgraderade efter det min bärbara över nätet. Och nu blev det märkligt.
1)Efter omstart så försvann det trådlösa nätverket.
2)DOSEMU slutade också att fungera.
3)Jag försökte installera det trådlösa nätverket manuellt. Lyckades inte.
4)Däremot så ledde mitt fumlande till att man numera inte kan stänga av det trådlösa nätverkskortet manuellt längre. Min bärbara har en avbrytare för det. Och den fungerade innan.
5)Försökte få DOSEMU att fungera på nytt genom att installera om det. Ledde ingen vart.
6)Raderade allt och installerade Hardy Heron från CD på den bärbara.
7)Efter omstarten så fungerade fortfarande inte det trådlösa nätverket, så jag kopplade i en kabel för att få något slags nätverksförbindelse. Gjorde sedan ett nytt försök att installera det trådlösa nätverket.
Nu visade det sig att Synaptic också betedde sig onormalt. Eller åtminstone annorlunda än i Gutsy Gibbon. När jag bad Synaptic söka fram installationen för DOSEMU, så fick jag till svar att något sådant inte fanns längre. (Hick!!)
9)Raderade hårdskivan igen och installerade Gutsy Gibbon tillbaka. Efter diverse fumlande fick jag det trådlösa nätverket att fungera igen. Och DOSEMU också.
10)Strömbrytaren för det trådlösa nätverkskortet fungerar emellertid inte längre.
11)Då jag skulle installera WINE, så lyckades det nog på något sätt, men den filhanterare jag brukar använda under WINE visar inte längre någon filstatistik såsom storleken på filen eller datum då filen är sparad. Endast filnamnen. Grr!! Jag skulle behöva WINE för lite annat också än enbart filhantering.
12)När jag skriver dessa rader har jag avinstallerat WINE helt och hållet. Men jag skulle som sagt behöva den.
Nu vet jag inte om jag skall våga släppa lös Hardy Heron på min bordsdator överhuvudtaget. Jag tror att jag aktar mig. Hardy Heron ser nu ut att vara en likadan skrothög som Windows Vista. Vilket är jättesynd. Jag hade stora förväntningar på Hardy Heron.
Obelix
så det är någon som stulit Vista koden och försökt gör en kopia

-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Ja jag har koden. Vill du köpa?