Installera Gimpshop?

manutd
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Installera Gimpshop?

Inlägg av manutd »

Började använda linux för några dagar sen och har försökt hitta en beskrivning om hur man installerar Gimpshop, men har tydligen inte hittat någon lösning.
Då jag är rätt grön inom linux så vet jag inte riktigt vad man ska hämta/skriva in i terminalen för att installera det.

Så...finns det någon bra och utförlig guide på hur man hämtar och installerar Gimpshop?

mvh manutd
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Installera Gimshop?

Inlägg av Lars »

Hej, välkommen till Ubuntu-se

Ubuntu är baserat på Debian så eventuellt fungerar det med gimpshop_2.2.11-1_i386.deb från Gimpshops nedladdningssida.
manutd
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av manutd »

Ah tack.

Laddade ner den och dubbelklickade på den, men då säger den "Error: Wrong archittecture i386".

Jag antar att det är för att jag kör 64-bit eller är jag helt ute och cyklar då?
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Jo, så är det nog. Jag trodde i386-paket var kompatibla, men så är det kanske inte. Men kolla in http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=239277, där finns det paket för amd64.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Ulsak »

Ah, Gimpshop ..Det körde jag ett tag men det är om jag skall vara ärlig bättre att lära sig originalgränssnittet, gå in på youtube sök på Gimp Tutorials eller på Enselic ( forumsmedlem!)
Happy Gimpin' !
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"