Jag har instellerat Elisa via add/remove programs och det värkar vara bra.
Det är bara det att när jag startar en video eller musikfil så kommer det upp en ring som snurrar och snurrar och snurrar i evigheter. Men ingen media spelas upp.
Det går bra att visa bilder, men det är jag inte så intresserad av.
Jag kan inte heller komma in i inställningarna. Det finns 2 ikoner i elisa som värkar vara inställnigar. En som man kan byta utseende med, den kommer jag in i.
Men så finns det en som ser ut som ett kugghjul (ikonen alltså), den händer det inget när man trycker på.
Jag får följande output när jag startat elisa via terminalen.
Kod: Markera allt
WARN MainThread service_manager May 03 00:32:05 Initializing gnome:gnome_screensaver_service failed: Component gnome_screensaver_service failed to initialize: Could not connect to the Gnome ScreenSaver: org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.gnome.ScreenSaver was not provided by any .service files. (elisa/core/manager.py:95)
WARN MainThread media_manager May 03 00:32:05 Creating provider youtube:youtube_media failed. A full traceback can be found at /tmp/elisa_rL3oOx.txt (elisa/core/manager.py:103)
WARN MainThread media_manager May 03 00:32:05 Creating provider shoutcast:shoutcast_media failed. A full traceback can be found at /tmp/elisa_pMJWF_.txt (elisa/core/manager.py:103)
WARN MainThread service_manager May 03 00:32:05 Missing dependency Un-met dependency for coherence: coherence to create coherence:coherence_service (elisa/core/manager.py:98)
WARN MainThread media_manager May 03 00:32:05 Initializing fspot:fspot_media failed: Component fspot_media failed to initialize: FSpot DB not found at '/home/micke/.gnome2/f-spot/photos.db'. (elisa/core/manager.py:95)
WARN MainThread media_manager May 03 00:32:05 Missing dependency Un-met dependency for coherence: coherence to create coherence:upnp_media (elisa/core/manager.py:98)
WARN MainThread service_manager May 03 00:32:05 Initializing osso:osso_service failed: Component osso_service failed to initialize: hildon not running. (elisa/core/manager.py:95)
WARN MainThread media_manager May 03 00:32:05 Creating provider flickr:flickr_media failed. A full traceback can be found at /tmp/elisa_1XiQrf.txt (elisa/core/manager.py:103)
elisa: could not connect to socket
elisa: No such file or directory
WARN MainThread interface_controller May 03 00:32:06 Component lirc_input failed to initialize: Unable to initialize lirc! (elisa/core/interface_controller.py:326)
WARN MainThread comp_service_activity May 03 00:32:06 Plugin 'service' not found (elisa/plugins/base/activities/service_activity.py:54)
WARN MainThread db_backend May 03 00:32:08 column uri is not unique (elisa/core/db_backend.py:240)
WARN MainThread db_backend May 03 00:32:08 column uri is not unique (elisa/core/db_backend.py:240)
WARN MainThread config May 03 00:32:11 [Errno 13] Permission denied: u'/usr/lib/python2.5/site-packages/elisa/plugins/raval_frontend/chris_theme/chris_theme.conf' (elisa/core/config.py:195)
WARN MainThread twisted May 03 00:32:13 A twisted traceback occurred. (twisted/internet/defer.py:402)
Twisted traceback:
Traceback (most recent call last):
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/twisted/internet/defer.py", line 191, in addCallback
callbackKeywords=kw)
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/twisted/internet/defer.py", line 182, in addCallbacks
self._runCallbacks()
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/twisted/internet/defer.py", line 317, in _runCallbacks
self.result = callback(self.result, *args, **kw)
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/elisa/core/application.py", line 481, in interface_controller_stopped
manager_deferreds.append(defer.maybeDeferred(manager.stop))
--- <exception caught here> ---
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/twisted/internet/defer.py", line 107, in maybeDeferred
result = f(*args, **kw)
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/elisa/core/service_manager.py", line 44, in stop
i.stop()
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/elisa/plugins/elisa_updater/updater_service.py", line 56, in stop
self._delayed_call.cancel()
File "/usr/lib/python2.5/site-packages/twisted/internet/base.py", line 95, in cancel
raise error.AlreadyCalled
twisted.internet.error.AlreadyCalled: Tried to cancel an already-called event.
micke@micke-desktop:~$
Någon som vet något om det här?