när jag ska andvända live cdn får jag detta felmedelande
306.832144 out of memory kill process 3657 (localedef) score 359 or a child
306.832266 killed process 3658 (gzip)
vad ska jag göra?
problem med live cd
Re: problem med live cd
vet inte darorn är en fujitsu siemens litelineHund skrev:Hur mkt RAM-minne har du?
Det brukar stå på själva minnesstickorna. Annars kanske det finns någon modellbeteckning på datorchassit?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
AMD 450MHZ 32MB 6GB 12.1" HPA 24X W98 SV Model Name LFLHund skrev:Det brukar stå på själva minnesstickorna. Annars kanske det finns någon modellbeteckning på datorchassit?
32 MB RAM är för lite. Man rekomenderar 256 MB RAM för att kunna köra live-skivan smärtfritt.
Det finns dock en alternate version du kan använda dig av, då är installationsmiljön 'textbaserad'. Och eftersom det är en såpass gammal dator skulle nog Xubuntu lämpa sig bättre, fast jag tror det kommer gå väldigt segt med Xubuntu också.
Allra bäst vore nog att köra en serverinstallation med en fönsterhanterare som Fluxbox eller Openbox, men det är nog inte så nybörjarvänligt.
Det finns dock en alternate version du kan använda dig av, då är installationsmiljön 'textbaserad'. Och eftersom det är en såpass gammal dator skulle nog Xubuntu lämpa sig bättre, fast jag tror det kommer gå väldigt segt med Xubuntu också.
Allra bäst vore nog att köra en serverinstallation med en fönsterhanterare som Fluxbox eller Openbox, men det är nog inte så nybörjarvänligt.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
ok tack så det får bli Xubuntu ska jag köra "vanlig" eller alternate version av Xubuntu?Hund skrev:32 MB RAM är för lite. Man rekomenderar 256 MB RAM för att kunna köra live-skivan smärtfritt.