Jannish skrev:Har du provat att installera drivrutinerna med hjälp av programmet Envy?
Om inte kan du prova.
Skriv detta kodstycke i en terminal:
Därefter får du upp ett alternativ i din meny under Program --> Systemverktyg --> EnvyNG
Låt programmet installera Nvidia-drivrutinerna åt dig och svara "Ja" på frågan om du vill att programmet ska konfigurera din xorg.conf-fil automatiskt.
Efter en omstart så borde din dator fungera bättre.
Fungerar inte. Jag har fatt fram programmet EnvyNG och jag markerar Nvidia och valjer "Installera drivrutinen NVIDIA (Automatisk hardvarudetektion)". Gor jag fel redan har? Hur som helst, sen installerar den och till slut kommer det upp en ruta dar det star "Atgarden fardig" och jag bara kan klicka "OK". Sen kommer nasta ruta upp och fragar om jag vill starta om. Jag valjer att gora det, men inget har hant. Allt ar precis som vanligt. Har gjort samma tva ganger nu. Efter forsta gangen blev grafiklaget annu varre, upplosningen blev typ 600x400 eller liknande, pa min 17"skarm...
Jag far alltsa inte upp nagon ruta som fragar om jag vill att programmet ska konfigurera nagon xorg.conf-fil automatiskt.
Tillaggas kan att jag vid start av datorn nu har tva olika versioner (?) av Ubuntu:
Ubuntu 8.04, kernel 2.6.22-14-generic
och
Ubuntu 8.04, kernel 2.6.24-16-generic
Dessa tva olika har jag haft fran starten med Hardy Heron. Vad ar skillnaden pa dem? Vilken av dem ska jag valja vid start? (Har aven Windows Vista kvar pa en annan partition och kan forstas aven valja den. Dar fungerar allt som det ska.)