Killar! Är ni en toffel hemma?
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Killar! Är ni en toffel hemma?
Du och jag Ulsak, du och jag...
Nu är detta en kill-tråd men OK.vulfgar skrev:Det är bra, ös på med mer så att jag och mina medsystrar kan lära oss nya knep.![]()
![]()
![]()
Fast jag har det inte helt lätt heller, bara omgiven av boyz och dom gnäller när inte alla spel funkar i ubuntu. *fnys*.

Kanske våra medsystrar har något gott råd att komma med. Men inget snack nu om att köpa blommor, komma ihåg bröllopsdan, Födelsedan, morsdag eller bjuda ut på romantisk middag o.s.v. Det där vet vi ju funkar inte

Min flört lyssnar på bra musik (Drop Dead Gorgeous etc), är till viss del en datornörd (Webbdesigner i miljön vi inte pratar om.
) och ställer aldrig krav på mig.
Kan nästan inte bli bättre.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
Byte?Hund skrev:Min flört lyssnar på bra musik (Drop Dead Gorgeous etc), är till viss del en datornörd (Webbdesigner i miljön vi inte pratar om.) och ställer aldrig krav på mig.
Tss!Sid skrev:Byte?Hund skrev:Min flört lyssnar på bra musik (Drop Dead Gorgeous etc), är till viss del en datornörd (Webbdesigner i miljön vi inte pratar om.) och ställer aldrig krav på mig.

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Visst är det så. Sa jag inte att jag var omgiven av boyz härhemma? Fullständigt nedtryckt.Ulsak skrev:Eh, jag är toffel. Men jag förfogar över två ubuntumaskiner. So be it.
Och du Vulfgar, tjejer kan väl också vara tofflar ( eller heter det dörrmattor..?)

Sånt larv kan dom pyssla med på film och TV. Ett nytt grafikkort däremot, det är annat det än blommor som ändå bara vissnar.Men inget snack nu om att köpa blommor, komma ihåg bröllopsdan, Födelsedan, morsdag eller bjuda ut på romantisk middag o.s.v.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- zero gravity
- Wikiadmin
- Kontakt:
Toffel är skönt o vara ibland. Det har även sina fördelar, i form av serverad mat vid datorn nån gång i veckan
Kvinnor hur väl man än tror om dom kommer hela ens liv försöka ändra på dem så de passar deras idéal. Problemet är att deras idéal är som modet och ändras hela tiden.
Hemligheten är att ge dem lite åt gången, låta dem kämpa för förändringarna. Då blir de så mkt mer tillfredställda när de lyckas, och vi slipper ändras från dag till dag.
Lite romantik då och då ger också en bonus i form av lugn och ro. Allt som allt handlar det om att ge i lagom mängder, men riktigt vad lagom är vette katten om man lyckas klura ut

Kvinnor hur väl man än tror om dom kommer hela ens liv försöka ändra på dem så de passar deras idéal. Problemet är att deras idéal är som modet och ändras hela tiden.
Hemligheten är att ge dem lite åt gången, låta dem kämpa för förändringarna. Då blir de så mkt mer tillfredställda när de lyckas, och vi slipper ändras från dag till dag.
Lite romantik då och då ger också en bonus i form av lugn och ro. Allt som allt handlar det om att ge i lagom mängder, men riktigt vad lagom är vette katten om man lyckas klura ut

För att citera en vis man...
"På jobbet är det jag som bestämmer hemma"
Dessutom bestämmer jag över allt viktigt! Vad vi står och anser om utrikespolitiken. Om jag skall städa innan eller efter jag har lagat maten och fixat disken samt om större miljöfrågor... Im da man...
"På jobbet är det jag som bestämmer hemma"
Dessutom bestämmer jag över allt viktigt! Vad vi står och anser om utrikespolitiken. Om jag skall städa innan eller efter jag har lagat maten och fixat disken samt om större miljöfrågor... Im da man...

Någon kommer säkert att vilja halshugga mig offentligt, men men:
http://mirrorofthesoul.blogspot.com/200 ... 0069603277
http://mirrorofthesoul.blogspot.com/200 ... 0069603277
- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
*morr* varför vill ni fortsätta att förstärka förlegade könsroller?

~~~ Kubuntu18.04 ~~~
Vilka är det som är förlegade?alatariel skrev:*morr* varför vill ni fortsätta att förstärka förlegade könsroller?
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Jajamensan, det är det enda vi gör i den här tråden.alatariel skrev:*morr* varför vill ni fortsätta att förstärka förlegade könsroller?

(men på skoj givetvis)

Ja se dessa kvinnor, November 1973 så minns jag när...................
-
Idag satte jag ner foten och installerade gNewSense mot hennes vilja. Hennes bokmärken försvann. Det blir nog till att sova på soffan ett par veckor nu.
- Ulsak
alatariel skrev:*morr* varför vill ni fortsätta att förstärka förlegade könsroller?
![]()
Som Alatariel påpekade, att vara lite toffelhjälte väger inte på långa vägar det kvinnoförtryck som faktiskt råder här och nu, det spöas fruar och sambos i parti och minut i vårt avlånga land, hedersrelatarat våld och förtryck, relationsvåldtäkter och "normala" sådan. Våld och övergrepp mot barn och kvinnor..sand skrev:Vilka är det som är förlegade?
Bara försök och föreställ er att en kvinna skulle begå det som Anders Eklund och det österrikiska monstret begått.
Kom igen..
-
Kanske bäst att tala om att tråden är lite skämtsam och inte skall tas på fullt allvar.

Det finns ju de som kanske inte kan se ironin i den utan tror att vi postar så här på fullt allvar.
Bäst att märka såna här trådar med en *Ironivarning* så att alla kan förstå att det inte skall tas på blodigt allvar eftersom det finns personer som har svårt att skilja på vad som är verkligt och vad som är ironiskt menat.

Det finns ju de som kanske inte kan se ironin i den utan tror att vi postar så här på fullt allvar.

Bäst att märka såna här trådar med en *Ironivarning* så att alla kan förstå att det inte skall tas på blodigt allvar eftersom det finns personer som har svårt att skilja på vad som är verkligt och vad som är ironiskt menat.
-
Hoppas det är en mjuk soffa.Sid skrev:Idag satte jag ner foten och installerade gNewSense mot hennes vilja. Hennes bokmärken försvann. Det blir nog till att sova på soffan ett par veckor nu.

Eller så är den ironiska tonen sådana här gånger ett tecken på att man pratar om något allvarligt men inte riktigt vågar erkänna det och vill släta över detDimensionX skrev:Kanske bäst att tala om att tråden är lite skämtsam och inte skall tas på fullt allvar.![]()

-
Att vara toffelhjälte tror jag knappast att många personer här är, men det kan nog vara kul att skämta till om, och överdriva ordentligt.upnorth skrev:Eller så är den ironiska tonen sådana här gånger ett tecken på att man pratar om något allvarligt men inte riktigt vågar erkänna det och vill släta över detDimensionX skrev:Kanske bäst att tala om att tråden är lite skämtsam och inte skall tas på fullt allvar.![]()

- När jag kom hem så fick jag tre brödkavlar i skallen, innan jag blev utslängd.

- Ulsak
Sorry Dimension X. Jag tycker att tråden är kul . Det visar att det finns kvinnor med fri vilja vars åsikter kan komma till uttryck utan att det får mer konsekvenser än mer eller mindre lama protester från "herren i huset" - och i värsta fall en total installation av gNewSense--DimensionX skrev:Kanske bäst att tala om att tråden är lite skämtsam och inte skall tas på fullt allvar.![]()
Sid! Jag står bakom dig ---lååångt bakom..