Cedega+steam+cstrike

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
sund
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Cedega+steam+cstrike

Inlägg av sund »

har provat att installera spelen som jag spelade i windows.
har fått quake3 world of warcraft och counter-strike att fungera med cedega :)
dock så är cstrike det buggigaste hittills, eller rättare sagt svårast att få att fungera som det ska.
det första problemet vara tt musen satt fast även inne i spelet, "över siktet" men detta löstes med att ta bort mouse filtering.
dock så fryser gubben ungefär 1 sekund var 5é sekund.
detta skulle enligt transgamings forum lösas med att enabla Pthreads till Yes.
men det fick ingen effekt på min burk, inte för att jag spelar cstrike ofta, men det vore kul att bevisa för polarna att linux är minst lika
anpassat till spel som windows, med betoning på minst :)

kom med tips om ni har några!
Okänd

Cedega+steam+cstrike

Inlägg av Okänd »

Jag kan ju tala om att jag kör Counter-Strike Source via Wine och det hänger sig väldigt sällan och det flyter på när jag spelar ;). Har väldigt bra latency när jag kör också, det brukar ligga runt 5 ;). Steam kan vara lite buggigt också men om man går in på My Games och kickar igång CSS så brukar det inte vara några problem - man måste dock ställa om till OSS istället för ALSA i winecfg på Audio-fliken :).

Ooops, sorry. Jag tyckte det stod CSS när det egentligen stod CS *pinsamt*.

Dock så ska Counter-Strike 1.6 (och Steam) fungera bra via emulering i Wine enligt http://appdb.winehq.org/appview.php?iVe ... ingId=7424 :)
Användarvisningsbild
sund
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Cedega+steam+cstrike

Inlägg av sund »

hehe ;)
hade du samma problem med det där störande lagget i wine? det är mestadels det som är intressant att få bort i cedega.
Okänd

Cedega+steam+cstrike

Inlägg av Okänd »

Om du pratar om Counter-Strike så kan jag inte uttala mig, dock om Counter-Strike Source så har jag inga problem med ljudet så vitt jag vet. Ibland kan det hjälpa att pilla lite med ljudinställningarna i Winecfg :). Kanske står något på länken jag gav också.
Timtux

Cedega+steam+cstrike

Inlägg av Timtux »

Kör World Of Warcraft i cedega, funkar imba :)
Skriv svar

Återgå till "Spel"