Open Office Math syns inte

dataproblemet
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Open Office Math syns inte

Inlägg av dataproblemet »

Jag har installerat Open Office Formel via Applications>Lägg till/Ta bort men när jag sen ska starta programmet syns den inte när jag letar under Applications. Därmot när jag installerar Open Office Data så syns den där under Application>Kontor.
Jag avinstallerade Formel och installerade igen och den här gången startade jag programmet genom att dubbelklicka på programmet i den lilla pop-up rutan som kommer upp när man precis installerat programmet. Den ruta där det står att installationen lyckats. Då startade programmet men syns fortfarande inte under Applications. Uppenbarligen så är programmet installerat men jag hittar ingenstans att starta det. Vad göra?
Jag har installerat Ubuntu 8.04 för några dagar sedan och det är första gången jag överhuvudtaget har med Linux och Ubuntu att göra så jag är en verklig nybörjare.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Open Office Math syns inte

Inlägg av Lars »

Hej, välkommen till Ubuntu-se

Tanken är väl att man ska starta det inne från t.ex. ordbehandlaren eller så, det är nog vanligast. Men högerklicka på program-menyn och välj redigera, sedan kan du bocka för OpenOffice.org Formel där under kontor.
dataproblemet
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Open Office Math syns inte

Inlägg av dataproblemet »

Tack, tack. Det löste sig.
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"