Hej,
Har nu installerat VirtualBox 1.5.0_OSE i ubuntu 7.10.
Dat var lite trixigt. Det gällde att markera alla val under Allmänt, fliken 'Avancerat', under rubriken 'Uppstartsordning'.
Gör man inte det och har en snabb processor eller en med flera kärnor eller flera CPU så kan det hända att vissa installationsprocesser blir snabbare än vad det var tänkt (bug i W2K installationsscript). Resultatet blir att installationen startar om och startar om och startar om...
I ubuntus paket-distrubition är inte kommandoradsalternativet 'VBoxManager' möjlig (för mig) att köra. Via den kan man annars fixa med grafikinställningarna.
Nu är ju VGA standard. 800x600.
Någon som vet hur jag löser det där på något klurigt vis? Jag har en applikation, Paint Shop Pro 7, som kräver en hel del av grafikdrivrutinen.
Finns det något 'enkelt' sätt att öka på grafiken och antalet färger i W2K via VirtualBox?
Vänligen
Nisse Nordlund
VirtualBox och W2K Pro [LÖST]
VirtualBox och W2K Pro [LÖST]
Senast redigerad av 1 nilsgn, redigerad totalt 16 gånger.
BP imedia W1607 / CPU Intel Q6600 / 3GB DDR2/ 320 GB HD / nVidia GeForce 8500GT 512MB / Linux Ubuntu 14.04
Re: VirtualBox och W2K Pro
När du kör maskinen (Windows 2000) så har du valet Install guest additions under Devices.
Jag har ingen 100 koll på hur det fungerar med Windows då jag aldrig kört det via Vbox.
Jag har ingen 100 koll på hur det fungerar med Windows då jag aldrig kört det via Vbox.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Re: VirtualBox och W2K Pro
Hund:
Du är en klippa!
Nu har jag tillräckligt med upplösning och färger.
Tackar!
Du är en klippa!
Nu har jag tillräckligt med upplösning och färger.
Tackar!
BP imedia W1607 / CPU Intel Q6600 / 3GB DDR2/ 320 GB HD / nVidia GeForce 8500GT 512MB / Linux Ubuntu 14.04