Kolla film på internet.

kron
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Kolla film på internet.

Inlägg av kron »

Kod: Markera allt

ii  flashplugin-nonfree                        9.0.124.0ubuntu2              Adobe Flash Player plugin installer
ii  libflashsupport                            1.9-0ubuntu1                  Support library for sound output of Flash 9 

Användarvisningsbild
Defunctus
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av Defunctus »

jag hade samma problem med den där gråa rutan med en stor playknapp på, och inge flashblock installerat.
jag löste det igenom att helt avinstallera flash och alla plugins och sedan när du går in på youtube eller någe
liknande, så kommer det för mig uppe en liten extra rad på på firefox och frågar fall jag vill installera saknade plugins.

Där klickar man då ja och väljer sedan "Adobe Flash Player (installer)" så får du ingen playknapp...
Girls, girls, girls
ThomasNovin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av ThomasNovin »

Kan det vara så att ni installerat Gnash? Gnash kanske har Playknappen per default.
ThomasNovin
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av ThomasNovin »

Ok, såhär är det :)

Installerar man det val som är default i Ubuntu, "Swfdec player for Adobe/Macromedia Flash" så får man en Play-knapp.

Väljer man istället Adobe Flash Player så så måste man ha Flashblock installerat för att få play-knappen.

Se screenshot nedan, välj alternativ två om ni vill ha den "vanliga" setupen.
Screenshot-Plugin Finder Service.png
Screenshot-Plugin Finder Service.png (31.98 KiB) Visad 678 gånger
OBS, har ni redan valt Swfdec player så får man avinstallera den först för att få upp denna ruta igen.
siipan
Utgåva: 6.06 Dapper LTS

Inlägg av siipan »

Vet att det var ett tag sedan förra inlägget lades in, men... Jag har problemet att jag inte heller kan spela upp flash-videos, t.ex. Youtube osv.
Fixade det på något konstigt vis förra gången jag använde Ubuntu (7.10), dock fick jag hjälp av en "fadder".

Har verkligen ingen aning om hur man fixar det, men vore underbart att få det gjort! :P

Tack på förhand!
MVH. Christian
Användarvisningsbild
pun
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av pun »

Testa det här från terminalen

Kod: Markera allt

sudo apt-get purge flashplugin-nonfree gnash gnash-common libflash-mozplugin libflashsupport mozilla-plugin-gnash nspluginwrapper swfdec-mozilla && sudo apt-get install flashplugin-nonfree
Stäng Firefox och starta igen och prova
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"